اتحادیه: افزایش قیمت موز به علت تعطیلات عید فطر بود

به گزارش وبلاگ ماشا، قیمت موز در روز های اخیر به 98 هزار تومان رسیده است. رئیس اتحادیه بارفروشان تهران دلیل این افزایش قیمت را کاهش واردات موز سبز می داند.

اتحادیه: افزایش قیمت موز به علت تعطیلات عید فطر بود

مشاهدات میدانی نشان می دهد هر کیلوگرم موز در مغازه های سطح شهر با قیمت 98 هزار تومان فروخته می گردد.

در همین رابطه مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران، در گفت وگو با اندازه اظهار کرد: قیمت موز در میادین میوه و تره بار به 78 هزار تومان رسیده است.

به گفته وی علت افزایش قیمت موز کاهش واردات موز سبز از کشور های مبدأ مانند فیلیپین، هند و اکوادور به علت تعطیلات عید فطر بوده و آن چیزی که در مغازه های سطح شهر فروخته می گردد از به جای مانده موجودی سردخانه ها است.

دارایی نژاد با تاکید بر اینکه ثبت سفارش موز اجرا شده است، اضافه نمود: انتظار داریم از روز شنبه به علت از سرگیری واردات قیمت موز کاهش یابد و به 70 هزارتومان برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در ادامه به افت قیمت نوبرانه های بهاری اشاره و اظهار کرد: گوجه سبز از 60 هزار تومان تا 120 هزار تومان، توت فرنگی دلند از 70 تا 75 هزار تومان، توت فرنگی بهنمیر از 85 تا 90 هزار تومان در میادین میوه و تره بار فروخته می گردد.

به گفته وی بعلاوه هندوانه با 60 درصد کاهش قیمت، از 25 هزارتومان به 6 تا 8 هزارتومان رسیده است.

دارایی نژاد بعلاوه به افت قیمت سایر صیفی جات اشاره نمود و اضافه نمود: هر کیلوگرم ملون 15 تا 20 هزار تومان و هر کیلوگرم طالبی از 20 تا 27 هزار تومان در میایدن میوه و تره بار به فروش می رسد.

منبع: عصر ایران

به "اتحادیه: افزایش قیمت موز به علت تعطیلات عید فطر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه: افزایش قیمت موز به علت تعطیلات عید فطر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید