جاهای دیدنی هشتگرد استان البرز را بیشتر بشناسید

به گزارش وبلاگ ماشا، در این مقاله از معرفی دیدنی های شهرهای استان البرز درباره جاهای دیدنی هشتگرد که یکی از شهرهای این استان می باشد صحبت خواهیم کرد. پس اگر به قصد سفر به استان البرز را دارید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر با مکان های دیدنی هشتگرد آشنا شوید

جاهای دیدنی هشتگرد استان البرز را بیشتر بشناسید

مختصری درباره شهر هشتگرد استان البرز بدایند :

بلیط هواپیما در طاهاگشت

این شهر یکی از شهرهای استان البرز می باشد که در فاصله 65 کیلومتری تهران در جهت اتوبان تهران - قزوین واقع شده است و دارای دوبخش هشتگرد جدید و قدیم می باشد.نام شهر هشتگرد در قدیم هشت کرد بوده است که به معنی هشت خانواده کرد بوده که به لهجه لکی صحبت میکردند که به این مکان کوچ و یا کوچانده شده اند که تاریخ دقیق ورود نمودها به این منطقه وجود ندارد ولی تاریخی که روی قبرهای قبرستان هشتگرد وجود دارد تقریبا حدود 300 سال پیش را نشان میدهد.شهر جدید هشتگرد در دامنه جنوبی کوه های البرز و حاشیه شمال کویر مرکزی ایران واقع شده و از لحاظ آب و هوایی، بین اقلیم کوهستانی و آب و هوای نیم خشک و خشک داخلی قرار گرفته است. از نظر طبقه بندی کلی آب و هوای این منطقه ار نوع مدیترانه ای است.. سفر به این شهر و آشنایی با جاذبه های گردشگری هشتگرد خالی از لطف نیست.

غار هیو

غار هیو در جاده هشتگرد - قزوین با فاصله 8 کیلومتری از شهر هشتگرد واقع شده است. این غار از غارهای آهکی است و با آنالیز های صورت گرفته معین شد قدمت غار هیو متعلق به دوران پارینه سنگی است. دهانه ورودی غار کوچک است و شیب بسیار تندی دارد که ورود به آن را کمی سخت نموده است.

روستای خور

روستای خور از توابع هشتگرد است و علاوه بر جاذبه های طبیعی، تاریخ و تمدنی کهن دارد. امامزاده سلیمان، تپه ها، قلعه و درخت چنار 800 ساله این روستا از جاذبه های طبیعی و تاریخی اند. همچنین آبشار خور که در حدود 50متر ارتفاع دارد زیبایی این روستا را دوچندان نموده است. گورستان تاریخی این روستا سنگ هایی با قدمت 600 تا 700 ساله دارد که نشانی از قدمت بالای این روستاست.

روستای فشند

روستای فشند در فاصله 8 کیلومتری از شهر هشتگرد و 75 کیلومتری شهر تهران واقع شده است و با 9600 هکتار مساحت یکی از عظیم ترین روستاهای نزدیک به پایتخت است. نام روستای فشند که به پشند هم شناخته می گردد برگرفته از نام سیب زمینی پشندی است که توسط سر جان ملکم، افسر اسکاتلندی، به ایران وارد شد و برای اولین بار در این روستا توسط کشاورزان کشت شد. شغل بیشتر ساکنان این روستا دامداری و کشاورزی است و قوچ فشندی یکی از معروف ترین دام های این منطقه است.

کاروانسرای شاه عباسی

کاروانسرای شاه عباسی که مربوط به دوران صفویه است. و در مرکز شهر، ابتئای بلوار امامزاده حسن (ع) قرار که بنایی سنگی-آجری است.

این کاروانسرا متعلق به دوران صفویه بوده و بین سال های 1078 تا 1109 در زمان شاه سلیمان صفوی ساخته شده است.این بنا در بخش مرکزی شهرستان کرج در استان البرز و در سمت جنوب شرقی میدان توحید قرار گرفته است.

آبشار خور هشتگرد

واژه خور مخفف خورشید است، روستای خور با داشتن ارتفاع 2800 متری در دامنه غربی قله گندم چال که دارای 3600 متر ارتفاع از سطح دریا در ابتدای جاده چالوس، نرسیده به سد کرج و یکی از مناطق مرتفع البرز مرکزی می باشد و دارای طبیعت منحصر به فرد از نظر منطقه ای است که در تابستان دارای هوای خنک و عاری از رطوبت است و مناطق دیدنی همچون قله ها و دره های سرسبز و پیچ در پیچ و باغهای زیبا را دارا می باشد یکی از شاخص های منحصر به فرد آن آبشارخور است که جزء مناطق ویژه طبیعت ایران است که حدود 60 متر ارتفاع از سطح زمین دارد

امامزاده جعفر هشتگرد

این بنا درداخل شهر هشتگرد واقع شده و گرداگرد آن را دیواری احاطه نموده است. قدیمی ترین و اساسی ترین بخش این بنا حرم آن است. داخل بقعه فاقد هرگونه تزئین یا نوشته و کتیبه است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول

به "جاهای دیدنی هشتگرد استان البرز را بیشتر بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی هشتگرد استان البرز را بیشتر بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید