نصیحت های مجازی برای زندگی واقعی ، هوش مصنوعی به زودی در قامت یک مربی، مشاور و دوست ظاهر می گردد

به گزارش وبلاگ ماشا، اگر روزی گوگل به عنوان یک دوست قدیمی توانست در تصمیم گیری های چالش برانگیز با توصیه هایش به شما یاری کند، اصلا تعجب نکنید.

نصیحت های مجازی برای زندگی واقعی ، هوش مصنوعی به زودی در قامت یک مربی، مشاور و دوست ظاهر می گردد

به گزارش وبلاگ ماشا، رقابت گوگل با مایکروسافت برای رسیدن به سطحی از فناوری هوش مصنوعی که بتواند به طور حداکثری در زندگی بشر نفوذ کند، به جاهای باریکی کشیده شده است. این غول فناوری، در حال برنامه ریزی برای راه اندازی ابزار هوش مصنوعی نوی است که توصیه های مهمی ارائه می نماید و می تواند به عنوان مربی زندگی شخصی همراه با بسیاری دیگر از روبات های چت هوش مصنوعی برای انجام کارهایی مانند نوشتن و تدریس خصوصی عمل کند.

ارائه مشورت های شخصی، آموزشی و مالی

این پروژه نشان دهنده کوشش های شبانه روزی گوگل برای پیشبرد خود به عنوان پرچمدار هوش مصنوعی است. Scale AI، پیمانکاری که با گوگل دیپ مایند کار می نماید، تیم هایی با بیش از 100 متخصص با مدرک دکتری در رشته های مختلف و حتی کارمندانی که پاسخ های ابزار را ارزیابی می نمایند، جمع آوری کرد تا توانایی این دستیار نو را برای پاسخ دادن به سؤالات صمیمانه در خصوص چالش های زندگی مردم ارزیابی نمایند. مثلا کاربر می تواند روزی از چت بات یک سؤال شخصی چالش برانگیز در خصوص اینکه چگونه به دوست صمیمی تان بگویید نمی توانید به مراسم عروسی او بروید بپرسد. این ابزار بعلاوه دارای ابزاری با ویژگی ایجاد ایده است که براساس موقعیت های مختلف پیشنهادها یا توصیه هایی را برای کاربران ارائه می دهد. عملکرد آموزشی آن می تواند مهارت های نو را آموزش دهد یا مهارت های موجود را بهبود بخشد، مانند اینکه چگونه به عنوان یک دونده پیشرفت کنید. بعلاوه قابلیت برنامه ریزی می تواند بودجه مالی برای کاربران و بعلاوه برنامه های غذایی و تمرینی ایجاد کند.

ایمنی؛ اولویت اول

کارشناسان ایمنی هوش مصنوعی گوگل پیش از این گفته بودند اگر کاربران بیش از حد به این فناوری وابسته شوند، ممکن است آن را دارای احساسات فرض نمایند و کار درست از همین نقطه خراب می گردد. چندماه پیش که گوگل ربات چت Bard را راه اندازی کرد، گفت که این ربات از ارائه مشاوره پزشکی، مالی یا حقوقی منع شده است و به جای آن منابع سلامت روان را با کاربرانی که می گویند در حال تجربه ناراحتی روانی هستند به اشتراک می گذارد. سخنگوی دیپ مایند گوگل گفت: ما مدت هاست با شرکای مختلفی برای ارزیابی تحقیقات و محصولات خود در سراسر گوگل کار نموده ایم که گامی حیاتی در ایجاد فناوری ایمن و مفید است؛ ما همواره در حال ارزیابی هستیم.

بیشتر بخوانید:

  • ضرورت شکل گیری وزارتخانه هوش مصنوعی | فردا دیر است

یاری به روابط انسانی

دکتر کریستین گاتمن، دانشمند هوش مصنوعی معتقد است این پیشرفت یک پیشرفت طبیعی از نحوه اجرای هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما است. در واقع، استفاده از هوش مصنوعی در حال حاضر با موفقیت در موقعیت های حساس و جایی که انسان ها ترجیح می دهند از آن مشاوره بخواهند، استفاده می گردد. او گفت: البته مهم است که رویکردی مسئولانه برای ایجاد این روابط بین انسان ها و سیستم های هوش مصنوعی اتخاذ کنیم تا مطمئن شویم توصیه هایی که به یک فرد داده می گردد سالم و ایمن و مطابق با توصیه های یک فرد حرفه ای است. اوایل امسال، گوگل با بازوی هوش مصنوعی خود به نام دیپ مایند ادغام شد تا ابزار گوگل دیپ مایند را ایجاد کند. برای این کار نیز 2 گروه تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی را گرد هم آورد: تیم تحقیقاتی گوگل Brain و دیپ مایند.

هوش مصنوعی وظیفه شناس

اوایل 2023 بود که شرکت OpenAI با پشتیبانی شرکت مایکروسافت یک ربات چت هوش مصنوعی به نامChatGPT توسعه داد. پس از آن بود که سایر غول های دنیای فناوری ازجمله گوگل پا به میدان رقابت گذاشتند تا از این قافله عقب نمانند. ربات چت بارد حاصل این رقابت بود. اما تازگی ها گوگل پا را فراتر گذاشته است و دست به ساخت یک ابزار پیشرفته با هوش مصنوعی مولد به عنوان مربی شخصی زده است. بازوی هوش مصنوعی گوگل به نام DeepMind، اعلام نموده است این پروژه از هوش مصنوعی مولد برای انجام حداقل 21نوع مختلف از وظایف شخصی و حرفه ای، ازجمله توصیه های زندگی، ایده ها، دستورالعمل های برنامه ریزی و نکات آموزشی استفاده خواهد نمود.

گزارش: زهرا خلجی

منبع: همشهری آنلاین

به "نصیحت های مجازی برای زندگی واقعی ، هوش مصنوعی به زودی در قامت یک مربی، مشاور و دوست ظاهر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصیحت های مجازی برای زندگی واقعی ، هوش مصنوعی به زودی در قامت یک مربی، مشاور و دوست ظاهر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید