ورزشگاه لوژنیکی؛ ورزشگاه 81 هزار نفری جام جهانی 2018

به گزارش وبلاگ ماشا، استادیوم لوژنیکی مسکو، از استادیوم های میزبان جام جهانی 2018 روسیه است. این استادیوم میزبان رقابت های مهمی از جمله فینال جام ملت های اروپا در سال 1999 بوده است.

ورزشگاه لوژنیکی؛ ورزشگاه 81 هزار نفری جام جهانی 2018

ورزشگاه لوژنیکی (Luzhniki Stadium) که با نام سنترال لنین ورزشگاه (Central Lenin Stadium) نیز شناخته می شود، بین سال های 1955 و 1956 در شهر مسکو روسیه ساخته شده است. این ورزشگاه حاصل بلندهمتی های رهبران شوروی برای ارتقای امکانات ورزشی کشور بعد از اتحاد جماهیر شوروی بود. آن ها اولین موفقیت های خود بعد از جنگ را در المپیک 1954 کسب کردند. کارهای مجتمع المپیک لوژنیکی در سال 1954 آغاز شده و ساختمان ورزشگاه مرکزی آن نیز در سال 1955 به نام Grand Sports Arena نامیده شده است. ساخت ورزشگاه در 450 روز به خاتمه رسید و رسما در 31 جولای 1956 افتتاح شد.

ورزشگاه لوژنیکی مرکز اصلی مرنام المپیک سال 1980 بود. این ورزشگاه میزبان مرنام افتتاحیه، اختتامیه، رویدادهای ورزشی، فینال بازی های فوتبال و برنامه های مربوط به سوارکاری بود.

در سال 1982 در این ورزشگاه فاجعه ای رخ داد؛ در دور دوم مسابقات قهرمانی یوفا در خاتمه رقابت بین تیم اف سی اسپارتاک و یک تیم هلندی (HFC Haarlem)، هنگامی که مردم در حال خارج شدن از ورزشگاه بودند، به دلیل عجله زیاد و تلاش برای رسیدن به مترو، روی پله های یخ زده سقوط کردند و هرج و مرج رخ داد و باعث کشته شدن 66 نفر شد.

تا دهه 1990، این ورزشگاه بدون سقف می توانست بیش از 100000 تماشاگر را میزبانی کند. در سال 1996 این ورزشگاه به طور کامل بازسازی شد و یک سقف روی جایگاه ها قرار داده شد و فضای نشستن تماشاچیان تغییر کرد، اما ظرفیت ورزشگاه نسبت به قبل کاهش پیدا کرد.

در سال 1999، ورزشگاه لوژنیکی میزبان فینال جام ملت های اروپا بین پارما و مارسی (3-0) و در سال 2008 میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بین منچستر یونایتد و چلسی (1-1) بود.

این ورزشگاه به طور منظم از طریق تیم اسپارتاک مسکو مورد استفاده قرار می گرفت تا زمانی که این باشگاه، ورزشگاه خانگی خود را نداشت، بعد از آن با ساخت ورزشگاه Otkritie Arena در سال 2014، به آنجا نقل مکان کردند.

ورزشگاه لوژنیکی برای فینال جام جهانی 2018 نیز انتخاب شده است و این باعث بازسازی بزرگی در این ورزشگاه شد. آخرین مسابقه در ماه مه سال 2013 برگزار گشت و در پی مسابقات قهرمانی جهانی دو میدانی، در اوت 2013، این ورزشگاه بسته شد.

کارهای بازسازی شامل: بازسازی کامل جایگاه ها و تقسیم شدن به دو سطح، حذف مسیرهای دو میدانی و توسعه ساختار سقف ورزشگاه است، اما فضای خارجی ورزشگاه دست نخورده باقیمانده است. این کارها تا تابستان سال 2017 تمام شد و اولین مسابقه محبت آمیز در این ورزشگاه بین تیم های روسیه و آرژانتین (0-1) در 11 نوامبر 2017 برگزار گشت.

ورزشگاه لوژنیکی علاوه بر بازی فینال، میزبان بازی افتتاحیه، 3 بازی اول در مرحله گروهی، بازی یک شانزدهم و بازی نیمه نهایی جام جهانی 2018 است.

چگونه می توانید به ورزشگاه لوژنیکی بروید؟

ورزشگاه لوژنیکی در مجتمع ورزشی لوژنیکی (Luzhniki Sports Complex) در پیچ رودخانه مسکو در فاصله 6 کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر مسکو واقع شده است.

ورزشگاه با خط قرمز شماره 1 مترو قابل دسترس است. ایستگاه Sportivnaya یا Vorobyovy Gory هر دو فاصله کمی تا ورزشگاه دارند. خط شماره 1 مستقیم به مرکز شهر مسکو متصل می شود و سواری از ایستگاه Okhotny Ryad یا Biblioteka بیشتر از 10 دقیقه طول نمی کشد.

ورزشگاه لوژنیکی در مجاورت کمربندی سوم مسکو قرار گرفته است. اگر با ماشین در حال حرکت هستید، به سمت رودخانه مسکو (Moscow River) حرکت کنید و به اولین خروجی پس از رودخانه مسکو در پیچ بروید، ورزشگاه آنجا واقع شده است. در زیر می توانید موقعیت دقیق ورزشگاه را روی نقشه گوگل مشاهده کنید.

خوردن، نوشیدن و خوابیدن در نزدیکی ورزشگاه لوژنیکی

لوژنیکی بخشی از مجتمع ورزشی لوژنیکی است و از طریق سایر امکانات و پارک های ورزشی احاطه شده است. موقعیت این ورزشگاه دقیقا در کنار رودخانه مسکو قرار گرفته و در روزهای تابستان مکانی بسیار لذت بخش برای تفریح است، اما از لحاظ خوراکی مناسب نیست و بهتر است برای خوردن غذا به مرکز مسکو بروید.

اگر در پی مکان های فرهنگی و تاریخی در آن منطقه می گشت، می توانید از صومعه نووودویچی (Novodevichy Convent) و دانشگاه دولتی مسکو که در طرف مقابل رودخانه Moskva واقع شده است، بازدید کنید.

اگر می خواهید یک هتل نزدیک به ورزشگاه رزرو کنید، چند گزینه وجود دارد؛ نزدیک ترین آن به ایستگاه مترو Sportivnaya هتل های زیر است:

  • هتل یانوست (Yunost Hotel)
  • هتل بیزینس اسپکت ار (Business Hotel Spektr)
  • هتل الیمپ (Olimp Hotel)
  • هتل بلوز (Blues Hotel)
منبع: کجارو / stadiumguide.com

به "ورزشگاه لوژنیکی؛ ورزشگاه 81 هزار نفری جام جهانی 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشگاه لوژنیکی؛ ورزشگاه 81 هزار نفری جام جهانی 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید