کلیسای ساگرادا فامیلیا پربازدیدترین جاذبه تاریخی اسپانیا در کجا قرار گرفته است؟

به گزارش وبلاگ ماشا، به معماری علاقه داشته باشید یا نه نمی توانید از کنار شکوه و عظمت کلیسای ساگرادا فامیلیا در اسپانیا به راحتی عبور کنید! بنایی که پس از گذشت بیش از یک قرن هنوز ناتمام یاقی مانده اما چنان خیره کننده است که با بازدید بیش از 2 میلیون نفر در سال توانسته به پربازدیدترین جاذبه تاریخی اسپانیا تبدیل گردد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا پربازدیدترین جاذبه تاریخی اسپانیا در کجا قرار گرفته است؟

به داشتن جاذبه های متنوع و رنگارنگ معروف است. از پایکوبی و موسیقی گرفته تا سواحل و جزایری که هر کدام در زیبایی و لوکس بودن زبانزد گردشگران در سراسر دنیا هستند.

در این بین اما هیچ چیز نمی تواند معماری و هنر را در این کشور نادیده بگیرد. هنری که به لطف آنتونی گائودی به شهرت رسیده و بناهای باشکوهی و بی مانندی چون پارک گوئل، موزه کازاباتیو و کلیسای ساگرادا فامیلیا را خلق نموده است. در ادامه می خواهیم به کشف راز معماری بی نظیر ساگرادا فامیلیا برویم.

درباره کلیسای ساگرادا فامیلیا

بزرگ الجثه بودن بنا به همراه معماری بی نظیر و خارق العاده نبوغ معمار خلاق اسپانیایی آنتونی گائودی را به رخ دنیایان کشیده است. نبوغی که کلیسای ساگرادا فامیلیا بر پایه آن بنا شده و منحنی های حیرات انگیزش آن را به یکی از منحصربه فردترین کلیساهای دنیا تبدیل نموده است.

ساگرادافامیلیا (Sagrada Famili) به معنای خانواده مقدس، سبک جدید از معماری را در دنیا پایه گذاری کرد. سبکی که در آن هیچ خط راستی وجود ندارد و خط های منحنی بسیار خلاقانه در کنار یگدیگر قرار گرفته و یکی از شاهکارهای معماری را بوجود آورده اند.

معمار کلیسا، آنتونی گائودی شخصی با اعتقادات مذهبی بود که ساخت کلیسا را تنها زمانی که 31 سال داشت با هدف خلق یک بنای خاص شروع و در این زمینه به هدف خود رسید. وی تمام کوشش خود را به کار گرفت تا زیباترین کلیسای دنیا را در اسپانیا بسازد.

اعتقادات مذهبی گائودی باعث شد تا تمام المان ها و نمادهای مسیحیت در ساگرادافامیلیا با هنرمندی تمام دیده گردد. اما متاسفانه مرگ به گائودی اجازه نداد تا انتهای شاهکاری را که شروع نموده ببیند. البته بسیاری از تاریخ شناسان بر این باورند که خود گائودی هم می دانست تکمیل تمام قسمت های کلیسا ممکن است سال ها و حتی قرن ها به طول بیانجامد از این رو وی بیشترین تمرکز خود را بر روی ساخت نمای آن قرار داد و توانست با تکمیل قسمت های جلویی، بخش زیارتگاه و قسمت مرکزی الهامی برای آیندگان و معماران نسل های دیگر جهت تکمیل ساخت کلیسا باشد.

تاریخچه کلیسا

ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا از ساخت 1882 شروع و همچنان نیز ادامه دارد. نکته قابل توجه اینکه تمام هزینه های ساخت کلیسا از خیریه و یاری های مردمی تامین می شد و این نکته را می توان یکی از دلایل کند پیشرفتن کار ساخت ساگرادافامیلیا دانست.

گائودی معمار ساگرادافامیلیا چنان به بنای کلیسا عشق می ورزید که نه تنها یاری دریافت اقتصادی از افراد علاق مند به معماری برایش شرم آور نبود بلکه به آن افتخار هم می کرد. وی تا زمان مرگش یعنی در سال 1926 توانست قسمت های اصلی کلیسا مانند راز و احتیاج قدیس که تولذ حضرت مسیح را نشان می دهد، بخش درخشش و نمای کلیسا را به اتمام برساند.

ساخت کلیسای ساگرادافامیلیا بعد از مرگ گائودی نیز ادامه پیدا کرد. معماران با الهام از بخش های تکمیل شده توسط گائودی سعی دارند تا سال 2026 کلیسا را تکمیل و ساخت آن را به اتمام رسانند.

معماری کلیسا ساگرادا فامیلیا

به تصویر کشیدن عقاید مسیحیان یکی از اهدافی ست که در معماری ساگرادافامیلیا به وضوح دیده می گردد. در واقع تمامی سازه ها، نقش ها و هندسه کلیسا با تلفیقی از عقاید مذهبی و الهام از طبیعت ساخته شده اند.

18 برج ساخته شده در ساگرادافامیلیا نمادی از مسیحیت هستند. برج میانی وقف حضرت عیسی شده، چهار برج اطراف چهار انجیل را نشان می دهند، برجی که در قسمت فوقانی محراب قرار گرفته و ستاره ای را بر روی دوش خود حمل می نماید نشانی از مریم مقدس به شمار رفته و 12 برج دیگر نیز حواریون عیسی مسیح را نشان می دهند.

بنای ساختمان به گونه ای طراحی شده که در آن برج ها حالت مرتفع داشته و با سمت بالا در حرکتند، این حرکت رو به بالا نیز نشان از عروج مسیح به سوی پروردگار را دارد.

در بخش های دیگر بنا 3 مرحله از زندگی حضرت عیسی شامل تولد و ورود او به اورشلیم، مرگ و رستاخیز مسیح و در نهایت شرایط درخشان مسیحیت در دنیای امروزی را می بینیم که بسیار خلاقانه به تصویر کشیده شده است.

پنجره های رنگین در داخل بنا، ستون های بلند و معماری ویژه سقف نمایشی بسیار زیبا از بازی نور و رنگ را در فضای درونی کلیسا به نمایش گذاشته است.

کلیسا ساگارادا فامیلیا در کجا واقع شده است؟

کلیسای ساگرادا فامیلیا در شهر بارسلونا اسپانیا قرار گرفته و کمتر کسی ست که با قدم گداشتن یه بارسلون محو عظمت و شکوه آن نگردد. این کلیسا در خیابان Carrer de Mallorca واقع شده و گردشگران می توانند به وسیله خطوط مترو 2 و5 شهر بارسلون به آن دسترسی پیدا نمایند.

ساعت بازدید از کلیسا

نوامبر تا فوریه: 9 تا 18

مارچ: 9 تا 19

آپریل تا سپتامبر: 9 تا 20

اکتبر: 9 تا 19

دسامبر 25، 26 و 1 تا 6 ژانویه: 9 تا 14

نکات جالب و خواندنی

  • مجسمه ها و تندیس های کلیسا برگرفته از داستان های انجیل هستند.
  • گائودی در معماری کلیسا علاوه بر سبک نوین خود از معماری گوتیک نیز الهام گرفته است.
  • ستون های داخل کلیسا به شکل تنه های درخت هستند که ورود به طبیعت را تشبیه می نمایند.
  • بطور همزمان 14000 نفر می توانند در کلیسا حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید …

با شهر سویل در اسپانیا و دیدنی های آن آشنا شوید

معرفی فرودگاه بین المللی بارسلونا در اسپانیا

مقاصد زمستانه اروپایی

معروف ترین خیابان های بارسلون

اسپانیا و میراث های دنیای ثبت شده در یونسکو

معروفترین میراث های دنیای یونسکو در اروپا کدامند؟

افتخارات آژانس هواپیمایی وبلاگ ماشا

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک

به "کلیسای ساگرادا فامیلیا پربازدیدترین جاذبه تاریخی اسپانیا در کجا قرار گرفته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای ساگرادا فامیلیا پربازدیدترین جاذبه تاریخی اسپانیا در کجا قرار گرفته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید