آمادگی 80 فروشگاه اینترنتی برای حضور در جشنواره مجازی بهاره
به گزارش وبلاگ ماشا، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هدف جشنواره اینترنتی بهاره ارائه خدمات آسان به مردم است، اضافه نمود: اینترنت این جشنواره رایگان است و در طول آن روزانه قرعه کشی انجام می گردد و هر روز به 4 نفر 5 میلیون تومان هدیه داده می گردد.

به گزارش گروه مالی وبلاگ ماشا، علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، دیشب در برنامه پایش که با موضوع نمایشگاه بهاره اینترنتی روی آنتن رفت، با اشاره به اینکه کرونا باعث آسیب به کسب و کار های کشور شده است، گفت: راهبرد کشور در شرایطی که نمی تواند حضوری خدمت بدهد، باید به سمت خدمات غیر حضوری سوق پیدا کند، در حال کوشش هستیم خدماتی که از سوی حاکمیت ارائه می گردد، به صورت الکترونیکی انجام گردد.
وی اعلام کرد: جشنواره مجازی بهاره بدین صورت است که کسب و کار ها خدمات خود را به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام دهند، این کار البته احتیاج به مقدماتی دارد که در حال فراهم آوری است.
مدرس گفت: در نگاه کلان باید زیرساخت های برگزاری این جشنواره ها در میان مدت ایجاد گردد، تا آینده نیز بتوان از آن ها استفاده نمود.
این مسئول وزارت صنعت با بیان اینکه هدف جشنواره اینترنتی بهاره ارائه خدمات آسان به مردم است، اضافه کرد: اینترنت این جشنواره رایگان است و در طول آن روزانه قرعه کشی انجام می گردد و هر روز به 4 نفر 5 میلیون تومان هدیه داده می گردد.
وی ادامه داد: تا این لحظه 80 فروشگاه اینترنتی اعلام آمادگی برای حضور در این جشنواره داشته اند، فروشگاه ها نیز خدمات مختلفی به مردم ارائه می دهند و از آدینه این جشنواره شروع به کار نموده است.
رهبری گفت: برنامه ای با اتاق اصناف در مورد کسب و کار هایی که فروش اینترنتی ندارند، طراحی شده، بدین صورت که فروشگاه های اینترنتی عضو جشنواره به این واحد های صنفی غرفه هایی رایگان را اختصاص می دهند تا این واحد های صنفی بتوانند به راحتی از فروش اینترنتی استفاده نمایند.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرح داد: به واحد های صنفی که دانش لازم برای کار با اینترنت نداشته اند نیز آموزش های لازم داده شده است.
رهبری ادامه داد: حضور در بازار تجارت الکترونیک، امکان رقابت و بازاریابی را نیز برای فروشندگان فراهم می نماید، بستر های فروشگاه های اینترنتی، یک سری هشتگ برای فروشندگان فراوری نموده اند که اگر فروشندگان کالا های خود را با این هشتگ به فروش رسانند، در یک بخش ویژه در سایت برای آن ها تبلیغ می نمایند.
وی اعلام کرد: در حال حاضر فرصت ایجاد فروشگاه های اینترنتی جدید نیست، و ما فعلا در حال ساماندهی کردن فروشگاه های اینترنتی فعلی و استفاده از ظرفیت آن ها هستیم، برای بعد از سال روی اینکه خدماتی را به فروشگاه های جدید الاحداث بدهیم، برنامه هایی خواهیم داشت.
این مقام مسئول گفت: در چندین سال اخیر برای تجارت الکترونیک کشور زحمات زیادی کشیده است و در بعضی شاخص ها ما از نظر جهانی رتبه خوبی داریم، در سال گذشته 208 هزار میلیارد تومان میزان تجارت الکترونیک کشور بوده و یک میلیارد و 300 هزار تعداد معامله الکترونیک کشور بوده است.
وی اضافه کرد: البته وقتی کسب و کار های ما به صورت حضوری فروش بیشتری دارند، طبیعی است برای ورود به بازار اینترنتی کند عمل نمایند.
رهبری با بیان اینکه احتیاج به مشوق هایی برای حضور کسب و کار ها در فضای الکترونیکی است، گفت: به عنوان مثال می توان از اهرم مالیات بر ارزش افوده برای این موضوع استفاده کرد و کسب و کار هایی که فروش اینترنتی دارند مالیات ارزش اضافه نموده کمتری بپردازند.
وی ادامه داد: در حال حاضر اغلب راه حل ها برای مقابله با کرونا از جنس تعویق و تخفیف است، اما فرصت تجارت الکترونیک می تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند و باید قبل از وقوع حادثه به فکر آن بود.
مسئول تجارت الکترونیک کشور در انتها اضافه کرد: در جشنواره اینترنتی بهاره قرار بر این است هر استان واحد های صنفی خود را در فروشگاه های مختص همان استان سازماندهی نمایند، اگر هماهنگی بین اصناف صورت پذیرد افرادی که کالا های کشاورزی نیز به فروش می رسانند می توانند از این بستر استفاده نمایند.
منبع: خبرگزاری دانشجو