اولین اقامتگاه سنتی در کاشمر مجوز فعالیت دریافت کرد

به گزارش وبلاگ ماشا، مدیر میراثفرهنگی گردشگری و صنایعدستی کاشمر گفت: موافقت اصولی نخستین اقامتگاه سنتی در شهر کاشمر توسط اداره کل استان صادر شد.

اولین اقامتگاه سنتی در کاشمر مجوز فعالیت دریافت کرد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، رضا یوسفی امروز دوشنبه 26 خرداد ماه 1399 با اعلام این خبر افزود: کمبود فضای اقامتی استاندارد از جمله مسائل زیرساختی کاشمر است و با توجه به اینکه این شهر دارای بافت تاریخی و قدیمی است، می توان از این فضا به عنوان مراکز اقامتی استفاده کرد.

او گفت: با پیگیری بخش خصوصی یک خانه قدیمی با هدف راه اندازی اقامتگاه سنتی خریداری و اقدامات اولیه آن در خصوص صدور مجوز اجرا شده است. این خانه قدیمی به وسعت تقریبی هزار متر با معماری دوران پهلوی اول بوده و فضاهای مطبخ، حیاط، اتاق های مهمان خانه، تنور و ... را در خود جای داده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کاشمر شرح داد: امیدواریم نگاه به سمت خانه های قدیمی و تاریخی مانند شهرهای یزد و کاشان بهتر شود و از پتانسیل بالای شهر کاشمر در حوزه گردشگری اسفاده شود.

او گفت: هم اکنون هشت اقامتگاه بوم گردی در حوزه شهرستان های کاشمر و کوهسرخ پروانه فعالیت دارند. همچنین موافقت اولیه سه اقامتگاه بوم گردی نیز صادر شده است.

منبع: میراث آریا

به "اولین اقامتگاه سنتی در کاشمر مجوز فعالیت دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اقامتگاه سنتی در کاشمر مجوز فعالیت دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید