چین اصرار دارد که منشأ کرونا نیست، سرایت پذیری سویه نو کرونا از دلتا پیشی گرفت

به گزارش وبلاگ ماشا، خبرگزاری خبرنگاران-سخنگوی وزارت امور خارجه چین بر موضع کشورش در مورد سیاسی و نادرست بودن گزارش اخیر نهاد اطلاعاتی ارشد آمریکا درباره منشاهای کووید-19 و فقدان وجود مبنای علمی برای این گزارش تاکید نمود.

چین اصرار دارد که منشأ کرونا نیست، سرایت پذیری سویه نو کرونا از دلتا پیشی گرفت

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ماشا،وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به اظهار نظر در خصوص یک نسخه از طبقه بندی خارج شده مربوط به گزارش نهاد مدیر اطلاعات ملی آمریکا درباره منشاهای کروناویروس که در تاریخ 29 اکتبر انتشار یافت پرداخت.

وانگ ونبین گفت: هنگامی که این آژانس اطلاعاتی آمریکا در ماه اوت سند به اصطلاح خلاصه از طبقه بندی خارج شده ارزیابی در خصوص منشاهای کووید-19 را منتشر کرد، چین مخالفت قاطع خود را با آن توضیح داد. دروغی که هزار بار تکرار شود باز هم همچنان یک دروغ است. صرف نظر از اینکه این گزارش چند بار منتشر شده یا چند نسخه از آن ارائه شود، این واقعیت را که این گزارش در اصل یک گزارش سیاسی و غلط و بدون هیچ مبنای علمی و اعتبار است را تغییر نمی دهد.

او در ادامه تاکید نمود: مطالعه منشاهای کروناویروس تازه یک مساله علمی جدی و پیچیده است که تنها دانشمندان دنیا با همکاری با یکدیگر می توانند چنین کاری را انجام دهند. استفاده از سازمان های اطلاعاتی برای ردیابی این منشاها به نوبه خود علتی محکم بر وجود سیاسی کاری در این زمینه است. سرویس های اطلاعاتی آمریکا تاکتیک های جعل و فریبی که به وسیله دنیایان شناخته شده اند را داشته و سوابق اسفناکی در این زمینه دارند.

ونبین در ادامه این اظهاراتش بیان داشت: اخیراً بیش از 80 کشور صراحتا موضعشان مبنی بر مخالفت با سیاسی شدن فرآیند منشا یابی را ابراز نموده و از گزارش مطالعات مشترک چین و سازمان بهداشت دنیای از طرق مختلف از جمله با نامه نوشتن به مدیرکل سازمان بهداشت دنیای، انتشار بیانیه و ارسال یادداشت ها حمایت نموده اند. بیش از 300 حزب سیاسی، سازمان مدنی و اندیشکده متعلق به بیش از 100 کشور و منطقه، با طرح بیانیه مشترکی نزد دبیرخانه سازمان بهداشت دنیای به ابراز مخالفت با سیاسی کردن ریشه یابی پرداختند. اینها صداهای عدالت طلب در جامعه بین المللی هستند.

او گفت: با این حال، آمریکا همچنان با بی اعتنایی به عدالت بین المللی، دلمشغولی دستکاری سیاسی و ردیابی منشا ها تحت راهنمایی نهادهای اطلاعاتی بدون توجه به عدالت بین المللی وسواس را دارد. این تنها فضای کلی برای همکاری دنیای مبتنی بر علم در زمینه ردیابی منشا ها را هر چه بیشتر تضعیف می نماید و همکاری بین المللی در مبارزه با کووید-19 را مختل می نماید و به قیمت از دست رفتن جانهای بیشتری تمام می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد: در حال حاضر، آمریکا باید تمامی کوششها برای سپربلا کردن دیگران و تقصیر را به گردن کس دیگر انداختن متوقف کند و در عوض بر کوشش های داخلی و همکاری دنیای در مبارزه با کووید-19 تمرکز کند. این کشور باید دستکاری سیاسی را متوقف نموده و شرایط را برای دانشمندان سراسر دنیا به منظور همکاری در ردیابی منشاها را فراهم سازد. این کشور باید حمله کردن علیه چین و لکه دار کردن چین را متوقف کند، به نگرانی های مشروع جامعه بین المللی پاسخ دهد، پذیرای بازدیدهای کارشناسان سازمان بهداشت دنیای باشد، و درب آزمایشگاه های بیولوژیکی خود را در پایگاه فورت دتریک و پایگاه های آزمایشهای بیولوژیکی باز کند

محققان کانادایی راهی تازه برای خنثی کردن ویروس کرونا کشف کردند

این ترکیبات که به عنوان پپتیدهای تصویر آینه ای (mirror-image peptides) شناخته می شوند، دارای خواص شیمیایی هستند که این موضوع آنها را برای توسعه درمان های ضد ویروسی کم هزینه گزینه مناسبی می سازد.

به گزارش تی ان، محققان دانشگاه تورنتو در مطالعه اخیرشان راهی تازه برای خنثی کردن کروناویروس تازه پیشنهاد نموده اند.

محققان دانشگاه تورنتو ترکیبات شیمیایی ایجاد نموده اند که می تواند کروناویروس تازه و چندین سویه آن را خنثی کند.

محققان کانادایی در مطالعه اخیرشان در مقاله ای که اخیرا در مجله Medicinal Chemistry منتشر شده است، از ایجاد پپتیدهای D که ویروس را خنثی نموده و عفونت سلول های انسانی را متوقف می نماید، خبر دادند.

این ترکیبات که به عنوان پپتیدهای تصویر آینه ای (mirror-image peptides) شناخته می شوند، دارای خواص شیمیایی هستند که این موضوع آنها را برای توسعه درمان های ضد ویروسی کم هزینه گزینه مناسبی می سازد.

فیلیپ کیم، نوسنده ارشد این مطالعه و استاد ژنتیک مولکولی و علوم کامپیوتر در مرکز تحقیقات سلولی و زیست مولکولی دانلی گفت: یک مزیت بزرگ پپتیدهای تصویر آینه ای پایداری طولانی و مقرون به صرفه بودن فرایند فراوری آنهاست. می توانید آنها را به عنوان یک اسپری بینی که در پیشگیری از بروز عفونت موثر هستند در نظر بگیرید.

پپتیدها شبیه پروتئین ها هستند زیرا از همان آمینواسیدهای ساختمانی تشکیل شده اند. اما از مولکول های پروتئین کوچک تر هستند. آنها می توانند به گونه ای طراحی شوند که تقریبا به هر هدف مولکولی متصل شوند و با توجه به دارا بودن بعضی ویژگی ها نسبت به داروهای مولکولی کوچک، خطر عوارض جانبی را نیز کاهش می دهند.

این پپتیدها شبیه آنتی بادی ها هستند اما به علت اندازه کوچک شان ایجاد آنها حداقل 100 برابر مقرون به صرفه تر است. ترکیبی از هزینه کم و مقیاس بندی آسان ساخت پپتیدها را گزینه خوبی برای دانشمندان به ویژه محققان کشورهای کم عایدی می نماید. پپتیدهادر بدن به سرعت به وسیله آنزیم هایی که برای از بین بردن نسخه های مضر فراوری شده به وسیله باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا تکامل یافته اند، تجزیه می شوند.اما محققان با گزینه پپتیدهای تصویر آینه ای به یک راه چاره مناسب رسیده اند چرا که این پپتیدهای تازه در برابر تخریب مقاوم هستند.

این پپتیدها در برابر چندین سویه کروناویروس مانند آلفا، بتا و گامابه خوبی عمل می نماید. کیم می گوید، اگرچه محققان عملکرد آن در برابر نوع دلتا را آنالیز ننموده اند، اما شواهد نشان می دهد که آن سویه نیز نسبت به داروهای پپتیدی حساس است.

محققان این مطالعه برای تجاری سازی تحقیقات خود با شرکت بیوتکنولوژی Decoy Therapeutics همکاری نموده است

افزایش بی سابقه شمار بیماران کرونایی در روسیه

آخرین گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه حاکی از افزایش بی سابقه شمار بیماران کرونایی در روسیه است که بر اساس آن در شبانه روز اخیر 40 هزار و 993 نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

ستاد مقابله با کرونا در روسیه امروز (یکشنبه) اظهار داشت که در شبانه روز اخیر 40 هزار و 993 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند و شمار افرادی که به این بیماری در روسیه مبتلا شده به 8 میلیون و 513 هزار نفر رسید.

در شبانه روز اخیر، بیشترین شمار بیماران در سطح روسیه در سن پترزبورگ ثبت شده است و پس از آن استان های مسکو و سامارا قرار داشتند.

در زمان حاضر 916 هزار و 713 نفر از بیماران، بشدت بیمار هستند و در بیمارستان های روسیه بستری می باشند.

در شبانه روز اخیر 1 هزار و 158 نفر در روسیه بر اثر کرونا جان سپرده اند و حدود یک هفته است که این آمار بالای 1000 نفر واقع شده است که نگرانی شدید مقام های روسیه را برانگیخته است.

تا به امروز در روسیه 238 هزار و 538 نفر بر اثر بیماری کرونا جان سپرده اند که 2.8 درصد کل افراد مبتلا به این بیماری را تشکیل می دهد.

دولت روسیه برای مقابله با کرونا محدودیت ها و تدابیری را وضع نموده است و مسئولین روسیه امیدوارند این تدابیرموثر واقع شود و تعداد بیماران و فوتی های کرونایی کاهش بیابد.

10 روز تعطیل عمومی در روسیه که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای مقابله و متوقف کردن سیر تصاعدی همه گیری کرونا اعلام نموده بود، از دیروز شنبه شروع شده و تا یکشنه هفته آینده ادامه خواهد داشت ...

تعطیلات عمومی روسیه که از امروز شنبه 30 اکتبر در این کشور شروع شد تا روز نهم اکتبر ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته در پی سیر تصاعدی شمار بیماران کرونایی و افرادی که بر اثر این بیماری در روسیه جان خود را از دست می دهند این تعطیل عمومی در روسیه را اظهار داشت.

تمام مراکز تفریحی و آموزش ورزشی در روز های تعطیل عمومی تعطیل خواهند بود.

مراکز تجاری و فروشگاه های کفش و لباس و لوازم تزیینی، آرایشگاه ها؛ پاساژها، تئاتر ها و سینما ها در روز های تعطیل کرونا بسته خواهند بود و فروشگاه هایی که مایحتاج عمومی و مواد غذایی عرضه می نمایند با رعایت تدابیر پیشگیری به فعالیت تجاری خود ادامه می دهند.

دانشگاه ها و کالج ها در روسیه هم موظف شده اند تا دروس را به وسیله آموزش مجازی تدریس نمایند، اما با این وجود در بعضی منطقه ها ازجمله استان مسکو، دانشگاه ها بطور کامل تعطیل شده اند.

در یک هفته آینده علاوه بر فروشگاه های مواد غذایی، مراکز درمانی و پزشکی، مراکز امنیتی و پلیس به کار خود ادامه می دهند و در اماکن عمومی بر تردد مردم نظارت خواهد شد و افراد بالای 60 سال محدودیت تردد خواهند داشت.

این طبقه از مردم حتما باید برای خروج از خانه کد های ویژه در گوشی های همراه خود داشته باشند و افرادی که واکسن زده باشند یا فاقد بیماری های مزمن باشند چنین کد هایی را که به کیوآر-کد معروف است می توانند دریافت نمایند.

براساس اطلاعات رسانه های روسیه، برای کنترل رعایت این محدودیت از سوی مردم، از دوربین های فیلمبرداری مدار بسته در اماکن عمومی و نیز در مواردی از پهپاد ها بر فراز مراکز تفریحی و تفرجگاه ها استفاده می شود

کاهش آمار ابتلا به کرونا در استرالیا با واکسیناسیون گسترده

استرالیا امروز (یکشنبه) با ثبت 1220 مورد روزانه و بومی ابتلا به کووید19، کمترین تعداد موارد ابتلای روزانه به این بیماری را طی هفته های اخیر به ثبت رسانده است.

استان نیو ساوت ولز استرالیا کمترین تعداد موارد بومی ابتلا به کووید19 را طی سه ماه گذشته به ثبت رسانده است.

بعلاوه بر اساس آمارهای رسمی، استان ویکتوریا نیز به هدف واکسیناسیون 80 درصدی افراد جامعه دست یافته است.

بنابر گزارش شینهوا، ویکتوریا، دومین استان بزرگ استرالیا، سومین (استان) در این کشور است که 80 درصد از جمعیت 16 سال به بالا را به طور کامل واکسینه نموده است.

بعلاوه مقامات استرالیا اعلام نموده اند که محدودیت سفرهای بین المللی از نیوزیلند به این کشور که به علت شیوع کووید19 اعمال شده بود از روز دوشنبه لغو خواهد شد.

استرالیا برای اولین بار از مارس 2020 برای بازگشایی بخشی از مرزهای بین المللی خود آماده است.

بر اساس گزارش ها، شهفرایندان استرالیایی و ساکنان دائمی شهرهای نیوساوت ولز، ویکتوریا و کانبرا، مرکز این کشور که واکسینه شده اند می توانند از روز دوشنبه بدون احتیاج به سپری کردن معافیت ها و یک دوره قرنطینه پس از بازگشت به وطن، با پروازهای بین المللی جابجا شوند. با این حال تنها گردشگران نیوزیلندی، کشور همسایه استرالیا در صورت واکسینه بودن اجازه ورود به این کشور را دارند.

کشور استرالیا در شروع همه گیری کووید19 مرزهای خود را بست و تنها به تعداد محدودی از شهفرایندان و مقیمان دائمی این کشور مشروط بر گذراندن یک دوره قرنطینه 14 روزه در یک هتل با هزینه شخصی، اجازه بازگشت از کشورهای خارجی را داد.

به گزارش آسیا نیوز دی، بر اساس آمارهای رسمی، بیش از 80 درصد از افراد 16 ساله و بالاتر در نیوساوت ولز، ویکتوریا و کانبرا به طور کامل واکسینه شده اند.

عبور شمار مبتلایان از 247 میلیون نفر

طبق آخرین آمار دنیای در شب گذشته با ابتلای بیش از 470 هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر دنیا، شمار مبتلایان به 247 میلیون و 137 هزار نفر رسید.

بر اساس آخرین آمار دنیای پایگاه اطلاعاتی worldometer تا صبح امروز 247 میلیون و 137 هزار و 223 نفر در دنیا به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده اند که از این تعداد، 5 میلیون و 10 هزار و 543 نفر جان خود را از دست داده اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در دنیا، تا به امروز 223 میلیون و 873 هزار و 266 نفر بهبود یافته و توانسته اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در دنیا با افزایش 26 هزار و 787 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 46 میلیون و 799 هزار و 970 مبتلا رسیده است؛ تا به امروز 766 هزار و 117 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم دنیا واقع شده است که با افزایش 12 هزار و 958 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 34 میلیون و 273 هزار و 300 مبتلا رسیده است. در این کشور تا به امروز 458 هزار و 219 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور دنیا با افزایش 10 هزار و 693 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 21 میلیون و 804 هزار و 94 مبتلا رسیده است. در این کشور تا به امروز 607 هزار و 764 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به ترتیب با 9 میلیون و 19 هزار و 962، 8 میلیون و 472 هزار و 797، 8 میلیون و 9 هزار و 40، 7 میلیون و 160 هزار و 548 و 5 میلیون و 916 هزار و 211 نفر مبتلا در رده های چهارم تا هشتم دنیا قرار گرفته اند.

بعلاوه کشورهای آرژانتین با 5 میلیون و 288 هزار و 259 مبتلا و اسپانیا نیز با 5 میلیون و 11 هزار و 148 نفر مبتلا در رده های نهم و دهم دنیا قرار دارند.

بازگشت سایه سنگین کرونا بر چین پیش از المپیک پکن

شیوع دوباره کرونا در 14 استان چین مقامات این کشور را مجبور به اعمال محدودیت های تازه در نقاط مختلف این کشور بخصوص مرکز نموده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پکن محدودیت های تازهی برای مقابله با شیوع جدی ویروس کرونا در مرکز این کشور اعمال کرد.

این محدودیت ها درحالی اعمال شده که پکن در کمتر از 100 روز دیگر میزبان بازی های المپیک زمستانی است.

ژونگ نانشان، متخصص بیماری های واگیردار امروز (شنبه) اظهار داشت که مقامات می توانند طی یک ماه شیوع سراسری کرونا را تحت کنترل قرار دهد اما درعین حال هشدار داد که امکان نابودی این ویروس در مدت زمان کوتاه وجود ندارد.

طی یک هفته گذشته کرونا دستکم 14 استان چین را تحت تاثیر قرار داد و میلیون ها نفر طی هفته گذشته مجبور به انجام آزمایش کرونا شدند.

می فنگ، سخنگوی کمیسیون بهداشت ملی چین در کنفرانس خبری امروز خود گفت: شرایط پیچیده و جدی است و این بیماری همچنان با سرعت درحال توسعه است.

در پکن مقامات دستور تعطیلی تمام سینماها در منطقه شیچنگ تا 14 نوامبر را صادر نموده اند که بیش از یک میلیون نفر را در خود جای داده است.

چین 59 مورد مثبت کرونایی را ثبت کرد که بیشترین آمار روزانه از اواسط سپتامبر به شمار میرود. دو مورد از مبتلایان در پکن هستند که در ارتباط با یک گروه توریستی در شمال به این ویروس مبتلا شده اند.

این درحالی است که کمیسیون بهداشت ملی چین امروز اظهار داشت تا به امروز 1.07 میلیارد نفر دراین کشور پیروز به واکسیناسیون کامل شده اند که این آمار معادل 75.8 درصد از جمعیت 1.41 میلیارد نفری این کشور است.

وعده انگلیس برای تحویل میلیون ها دُز واکسن به برنامه کوواکس

مقامات بهداشتی انگلیس مدعی شدند که این کشور قرار است میلیون ها دُز واکسن کووید-19 به کشورهای در حال توسعه ارسال کند.

انگلیس تا سرانجام امسال میلادی 20 میلیون دُز واکسن کووید-19 به کشورهای در حال توسعه ارسال خواهد نمود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که همراه با دیگر رهبران 20 کشور ثروتمند دنیا در رم گردهم آمده اند بر ضرورت حمایت از کشورهای در حال توسعه که بعضی از آنها در حال حاضر تاثیر مخرب گرمایش دنیای را تجربه نموده اند و اکنون نیز برای واکسینه کردن جمعیت خود در برابر بیماری کووید-19 با چالش روبرو هستند، تاکید نمود.

رهبران کشورهای گروه 20 ضرورت سرعت بخشیدن به تامین واکسن های ویروس کرونا برای کشورهای در حال توسعه را تایید نموده اند. آنها امیدوارند که تا اواسط سال 2022 میلادی، 70 درصد از جمعیت دنیا به طور کامل واکسینه شوند.

در نشست رهبران گروه هفت که اوایل امسال برگزار گردید انگلیس متعهد شد حداقل 100 میلیون دُز واکسن را به عنوان بخشی از هدف این گروه برای عرضه یک میلیارد دُز تامین کند، طرحی که منتقدان آن را بسیار کند و غیر بلندپروازانه خواندند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس در بیانیه ای اظهار داشت که 10 میلیون دُز واکسن آسترازنکا را به سازوکار کوواکس تحویل داده است و10 میلیون دُز دیگر نیز طی هفته های آینده تحویل داده می شود که مجموع واکسنهای اهدایی در سال 2021 به 30.6 میلیون می رسد.

تجمع دانشجویان آلمانی در اعتراض به اجباری شدن واکسیناسیون

ده ها دانشجوی یک دانشگاه آلمانی در اعتراض به اجبار واکسیناسیون تجمع کردند.

به گزارش دبلیوتول نیوز، دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg) در آلمان اخیرا ایمیلی به دانشجویان خود ارسال نموده و اعلام نموده که همه دانشجویان و کارکنان این دانشگاه باید تا تاریخ 3 ژانویه در برابر کووید-19 واکسینه شده باشند.

در راستای این تصمیم دانشگاه، ده ها دانشجوی دانشگاه هایدلبرگ در شهر تیفین تجمع کردند تا به اجبار واکسیناسیون در دانشگاه اعتراض نمایند.

براندن شورت یکی از دانشجویان معترض می گوید: همه در سراسر دانشگاه پذیرفته اند که واکسن بزنند و اصلا در خصوص اجبار واکسیناسیون هیچ صحبتی نشده بود تا اینکه به ما گفته شد اگر واکسن نزنید، ترم بعد نمی توانید به دانشگاه بازگردید.

دانشگاه هایدلبرگ در ماه های ژوئیه و اوت ایمیل هایی به دانشجویان خود ارسال کرد و اظهار داشت که دانشجویان واکسینه نشده باید به طور منظم آزمایش شوند.

این دانشگاه بعلاوه اظهار داشت که دانشجویان خود را تشویق می نماید که واکسن بزنند تا به ایمنی 75 درصدی برسند.

آنالیز فرایند واکسیناسیون در این دانشگاه در تاریخ 18 اکتبر نشان می دهد که 77 درصد از اعضای دانشگاه واکسینه شده اند و اعتراض دانشجویان این است که چرا واکسن، اجباری اعلام شده است. چراکه بسیاری از دانشجویان این کار را اخلاقی نمی دانند.

دانشگاه هایدلبرگ اعلام نموده اگر دانشجویان این دانشگاه تا 3 ژانویه واکسن نزده باشند، نمی توانند در کلاس ها و یا سایر فعالیت های دانشجویی شرکت نمایند. این دانشجویان می توانند فقط در دوره های آنلاین ثبت نام نمایند، اما نمی توانند از خوابگاه ها استفاده نمایند. بعلاوه این دانشجویان تحت تعقیب انضباطی قرار خواهند گرفت.

سرایت پذیری سویه تازه کرونا از دلتا پیشی گرفت

خراسان رضوی یک جهش تازه و کمی مسری تر از نوع دلتای به شدت قابل انتقال کووید 19 توجه بعضی کشورها به ویژه بریتانیا را به خود جلب نموده است. بر اساس آخرین داده های دولت بریتانیا که این جهش را به عنوان نوع در حال توسعه در این کشور توصیف می نماید، 6 درصد از تمام موارد تازه توالی یابی ژنتیکی شده در هفته آخر سپتامبر را تشکیل داده است.

آژانس بهداشت عمومی کانادا نیز تایید نموده که این جهش که دلتا پلاس نامیده می شود، به کانادا نیز راه پیدا نموده و 9 مورد از موارد ابتلا در ماه جولای را شامل می شود.

کارشناسان می گویند در حالی که این جهش ارزش پایش دارد، هنوز تعیین نیست آیا این زیرمجموعه دلتا که AY.4.2 نامیده شده، به گونه ای نگران نماینده مانند سویه اصلی دلتا تبدیل خواهد شد یا خیر.

AY.4.2 چیست؟

AY.4.2 آخرین جهش شناسایی شده ویروس کووید 19 است که توسعه آن منجر به هزاران جهش و سویه شده است. این نوع تازه برای اولین بار در ماه جولای شناسایی و تعیین شد که با بعضی جهش های تازه بر پروتئین اسپایک تاثیر داشته است. شاخه ای از گونه دلتا حاوی 2 جهش در پروتئین سنبله خود است که به ویروس اجازه می دهد به سلول های خونی انسان نفوذ کند.

این جهش ها که با نام های Y145H و A222V شناخته می شود، در انواع دیگر نیز یافت شده است که قدمت آن به مراحل اولیه همه گیری بازمی شود.

در حالی که کارشناسان می گویند این جهش های پروتئینی در گذشته منجر به افزایش قابلیت انتقال نشده اما اذعان دارند که ترکیب با خواص نوع دلتا می تواند به AY.4.2 مزایایی برای انتقال ارائه کند.

استفن هاپتون کان، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه بریتیش کلمبیا، در این خصوص گفت: ما واقعا نمی دانیم این مزیت چیست و امیدواریم به گونه ای نباشد که از سیستم ایمنی افراد کاملا واکسینه شده فرار نکند. این چیزی است که ما بیشتر نگران آن هستیم.

فرانسوا بالو، مدیر موسسه ژنتیک دانشگاه کالج لندن، تخمین زده AY.4.2 می تواند تا 10 درصد بیشتر از نوع اصلی دلتا قابل انتقال باشد.

در ایالات متحده انواع AY به وسیله مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری به عنوان انواع نگران نماینده لیست شده است. با این حال تعیین نیست چه تعداد از موارد توالی کووید 19 در این کشور ناشی از نوع AY.4.2 است زیرا آژانس آن را جدا از سایر انواع AY لیست ننموده است.

تعیین نیست که آیا نوع دلتا پلاس عفونی تر است یا خیر اما دکتر کریستینا پاگل، مدیر واحد تحقیقات بالینی و استاد تحقیقات عملیاتی در دانشگاه کالج لندن، تاکید نمود این احتمال وجود دارد.

وی می گوید: AY.4.2 حدود 10 درصد بیشتر از دلتا قابل انتقال است؛ بنابراین کمی بدتر است اما این اندازه انتقال فاصله زیادی با نوع دلتا ندارد.

سرایت پذیری سویه تازه کرونا از دلتا پیشی گرفت

مطالعه ای که به وسیله موسسه تحقیقات لایب نیتس آلمان انجام و در 11 اکتبر منتشر شد، نشان داد سویه دلتا پلاس در حمله به سلول های ریه و مقاومت در برابر درمان کارآمدتر است. این مطالعه بعلاوه نشان داد که سویه دلتا به ویژه در برابر آنتی بادی های مونوکلونال که به جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان کووید 19 یاری می نماید، مقاومت می نماید

با این حال همان مطالعه نشان داد که ترکیبی از واکسن های پیشرفته فایزر و آسترازنکا می تواند یک محافظت قوی در برابر نوع دلتا و شاخه AY.4.2 ایجاد کند.

محققان موسسه لایب نیتس در بیانیه ای اظهار داشتند ترکیب 2 واکسن ممکن است یک محافظت ایمنی به ویژه قوی در برابر انواع سارس کوو 2 ایجاد کند.

علائم نوع دلتا پلاس چیست؟

علائم دلتا پلاس تا حد زیادی مشابه نوع دلتاست و بیماران مبتلا به دلتا پلاس علائمی مانند معده درد و استفراغ، از دست دادن اشتها، حالت تهوع، درد مفاصل و اختلال شنوایی را نیز تجربه می نمایند. اپلیکیشن Zoe Covid گزارش نموده علائمی مانند سردرد، آبریزش بینی و گلودرد در نوع دلتا بیشتر از علائم رایج کووید مانند سرفه، تب و از دست دادن بویایی یا چشایی است.

در کدام کشورها دلتا پلاس مشاهده شده است؟

بر اساس آمار منتشر شده، سویه AY4.2 در 33 کشور در سراسر دنیا شناسایی شده اما اکثریت قریب به اتفاق موارد در بریتانیاست.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا، گفت: ما همواره در حال شناسایی انواع تازه هستیم. این موضوع شامل نسخه تازهی از نوع دلتاست که در حال حاضر با نام AY.4.2 شناخته می شود و اکنون در حال توسعه است. در حال حاضر علتی وجود ندارد که باور کنیم AY4.2 یک تهدید بزرگتر است. شاید نوع بعدی یا بعد از آن چنین باشد؛ بنابراین ما باید برای آنچه رخ می دهد، آماده باشیم.

این نوع در بریتانیا و در کشورهایی از جمله هند، چین، ایالات متحده، سوئیس، ژاپن، پرتغال، لهستان، نپال، تایلند و روسیه نیز یافت شده است.

نابرابری دنیای در توزیع واکسن، همه گیری را طولانی تر می نماید

گروه های جامعه مدنی هشدار دادند که شکست در مقابله با نابرابری دنیای در توزیع واکسن می تواند همه گیری را طولانی تر کند.

گروه های جامعه مدنی هشدار دادند که شکست دنیای در توزیع برابر واکسن کروناویروس در اجلاس سران گروه 20 می تواند همه گیری را طولانی تر کند.

ائتلاف مردمی واکسن، ائتلافی متشکل از بیش از 75 سازمان از جمله آکسفام و عفو بین الملل از رهبران گروه 20 درخواست کردند تا با چشم پوشی از مالکیت معنوی و بعلاوه به اشتراک گذاشتن فناوری های تشخیص، درمان و واکسن، کمبود عرضه دنیای را برطرف نمایند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، به گفته فعالان این کمپین، کشورهای گروه 20، 62 درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می دهند اما 82 درصد از واکسن های کووید-19 در دنیا را استفاده نموده اند و این در حالیست که تنها 3.1 درصد از مردم کشورهای کم عایدی، حداقل یک دُز واکسن دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "چین اصرار دارد که منشأ کرونا نیست، سرایت پذیری سویه نو کرونا از دلتا پیشی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین اصرار دارد که منشأ کرونا نیست، سرایت پذیری سویه نو کرونا از دلتا پیشی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید