با مقرون به صرفه ترین غذا های ترکیه آشنا شوید!

به گزارش وبلاگ ماشا، غذا های مقرون به صرفه ترکیه هم مانند بیشتر غذاهای این کشور خوشمزه و با کیفیت هستند و در بیشتر رستوران ها و غذاخوری های موجود در سطح شهر نیز یافت می شوند.

با مقرون به صرفه ترین غذا های ترکیه آشنا شوید!

امتحان کردن غذاها و خوراکی های مختلف و متفاوت یک شهر یکی از موضوعاتی است که ما را نسبت به سفر ترغیب و هیجان زده می نماید. اما از طرفی برای بسیاری از افراد هزینه این غذاها نیز مهم است و باید در هنگام سفر به فکر خرج و مخارج و هزینه های خود نیز باشند. اگر قصد سفر به استانبول را دارید خوردن غذاهای مقرون به صرفه تر می تواند مقدار هزینه های شما را تا میزان بسیار زیادی پایین بیاورد.

برای رزرو آنلاین برترین و مقرون به صرفه ترین تورهای ترکیه وبلاگ ماشا روی تصویر زیر کلیک کنید:

غذا های مقرون به صرفه ترکیه هنگام سفر

ترکیه یکی از کشورهایی است که سالانه گردشگر ها و گردشگرهای زیادی را به خود جلب می نماید. استانبول هم از شهر های بسیار زیبا و با جاذبه های گردشگری شگفت انگیز مقصد گردشگران زیادی از سراسر جهان است. این کشور که در همسایگی ما واقع شده است به عنوان مقصد گردشگری و تفریحی بسیاری از ایرانیان نیز محسوب می گردد. استانبول علاوه بر جاذبه های گردشگری مختلف و مراکز تفریحی و تجاری رستوران های مختلف و زیبایی دارد که در آن ها غذاهای لذیذ مخصوص ترکیه سرو می شوند. کافه ها و رستوران های استانبول به داشتن خوراکی ها و غذاهای خوشمزه معروف هستند. اما مطمئنا قیمت و هزینه این غذاها و رستوران های مختلف فرق دارد. مسلما با امتحان کردن غذاهای مقرون به صرفه تر می توانید تا حد بسیار زیادی در مخارج و هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید.

در ادامه این مقاله 10 مورد از غذاهای مقرون به صرفه ترکیه را به شما معرفی می کنیم تا در سفر بعدی خود آن ها را امتحان کنید و هم با غذاهای تازه و طعم آن ها آشنا شوید و هم مخارج سفر خود را کاهش دهید.

بورک از غذا های مقرون به صرفه ترکیه با معروفیت زیاد

بورک از غذاهای مقرون به صرفه ترکیه است که مانند بیشتر غذاهای ترکیه طعم لذیذ و هواداران زیادی دارد. این غذا از خمیرهای چند لایه توپر و با مخلفات و یا نوع ساده و همراه با روغن یا کره تهیه می گردد. بورک های ساده همراه با پنیر، اسفناج و گوشت و سیب زمینی پخته می شوند و چون در غذافروشی های خیابانی و با قیمت بسیار مقرون به صرفه عرضه می گردد خریدن آن ها بسیار راحت است. قیمت بورک حدودا 5 لیر است.

کوفته ترکی

کوفته ترکی یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است که پیشنهاد می کنیم اگر به این کشور سفر کردید حتما آن را امتحان کنید. این غذا که یکی از غذاهای مقرون به صرفه ترکیه محسوب می گردد به این صورت تهیه می گردد که گوشت چرخ نموده و سبزی را مخلوط نموده و کباب می نمایند. البته باید بدانید که شکل این غذا با سایر کوفته ها و کوفته های ایرانی فرق دارد. پیشنهاد ما به شما این است که برای امتحان کردن این غذای لذیذ به رستوران Sultanahmet koftecisi Tarihi در خیابان سلطان احمد رفته و این غذای خوشمزه را سفارش دهید. علاوه بر این می توانید پیاز و لوبیا و دوغ را نیز همراه کباب ترکی سفارش دهید و از طعم بی نظیر آن ها لذت ببرید.

قیمت این غذا در رستورانی که به شما پیشنهاد کردیم تنها 15 لیر یا 5 یورو است.

سیب زمینی تنوری یا کومپیر، یکی از غذا های مقرون به صرفه ترکیه

این غذا در ترکیه و استانبول هواداران زیادی دارد چون مشتری می تواند مخلفات و محتویات داخل آن را طبق سلیقه خود سفارش دهد. کومپیر که یکی از غذاهای مقرون به صرفه ترکیه می باشد در اصل سیب زمینی بسیار بزرگی است که تنوری شده و وسط آن با مخلفات مختلفی که شما انتخاب نموده اید پر شده است.

در ابتدا سیب زمینی را تنوری نموده و سپس وسط آن را باز نموده و به کره آغشته می نمایند. بعد از آن داخل سیب زمینی با موادی مثل سالادها، ذرت، زیتون، هویج، نخود فرنگی، سوسیس یا کالباس، گوشت و انواع سس ها پر می گردد. همانطور که گفتیم خود شما تصمیم می گیرید که وسط سیب زمینی را با چه موادی پر نمایند. این غذای خوشمزه که می تواند غذای مناسب و لذیذی برای گیاهخواران نیز باشد در رستوران و کیوسک های اغذیه فروشی در سطح شهر تنها با قیمت 4 یورو قابل سفارش است.

یکی دیگر از غذا های مقرون به صرفه ترکیه، دونر کباب

دونر کباب از غذاهای مقرون به صرفه ترکیه می باشد که معروفیت جهانی دارد و به علت لذیذ و پرهوادار بودن آن در ایران نیز سرو می گردد. دونر کباب از گوشت مرغ، بره یا گوساله تهیه می گردد. محتویات دونر کباب دور یک سیخ فلزی را می پوشاند و به صورت عمودی سوخاری می شوند. سپس برای سرو این غذا کباب را با چاقویی تیز لایه لایه برش می دهند و همراه با نان های فانتزی، نان لواش و یا برنج می خورند. این غذا قیمت کم اما طعمی عالی دارد و در گوشه کنارهای استانبول و در رستوران های این شهر نیز قابل سفارش است.

کوکورچ

محتویات این ساندویچ خوشمزه اندام های قطعه قطعه شده داخلی گوسفند است که درون روده تمیز شده گوسفند پر می شوند و همراه با ادویه های مختلف مثل نمک، آویشن، پونه کوهی و فلفل قرمز روی آتش کباب می گردد. به همین علت بسیاری از افراد اعتقاد دارند که بهتر است این غذا را قبل از پخت نبینید چون ممکن است اشتهایتان کور گردد، اما بعد از پخت هم ظاهر زیبایی دارد و هم طعمی فراموش نشدنی. اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که هوادار سیرابی هستند مطمئنا بعد از یک بار امتحان کردن عاشق این غذای لذیذ که از غذاهای مقرون به صرفه ترکیه نیز هست خواهید شد.

برخی افراد نیز بخاطر طعم و عطر تند این غذا ترجیح می دهند تا آن را همراه نان هایی مانند نان های باگت و ساندویچی میل نمایند. بعلاوه چون این غذا با استفاده از آتش مستقیم کباب می گردد طعم دودی به خود گرفته که این طعم غذا نیز هواداران خاص خودش را دارد. شما می توانید تنها با صرف 2 یورو این غذای لذیذ را تهیه و نوش جان کنید.

بالمیک اکمک

این غذای خوشمزه یکی از غذاهای مقرون به صرفه ترکیه است اما هواداران بسیار زیادی دارد. این غذا با طعم و عطر بی نظیر خود تنها کمتر از 2 یورو یا 5 لیر قیمت دارد. محتویات بالمیک اکمک در حقیقت نان و ماهی است. آشپز در ابتدا یک قطعه ماهی را کباب می نماید و سپس آن را داخل نان به صورت رول می پیچد. هرچند این غذا به تنهایی خوشمزه تر است اما در صورت تمایل می توانید از فروشنده بخواهید ترشی، لیمو،نمک و پیاز خام را هم در کنار غذای شما قرار دهد.

برگرهای آبدار

برگرهای آبدار از غذاهای خوشمزه و پرهوادار و در یکی از موراد در فهرست غذاهای مقرون به صرفه ترکیه هستند. این غذا بدون پنیر و همراه با سیر، ترشی و کاهو سرو می گردد. همبرگر آبدار غذای بسیار مقرون به صرفهی است و تنها با پرداخت 2 لیر قابل سفارش است. به یاد داشته باشید که در سفر بعدیتان به استانبول حتما این غذای خوشمزه و مقرون به صرفه را سفارش دهید.

میدیه دولما از

یکی از غذاهای مقرون به صرفه ترکیه میدیه دولما است و بین خود ساکنین ترکیه و بعلاوه گردشگران بسیار محبوب است. میدیه دولما در واقع صدفی است که درون آن با برنج و آبلیمو پر شده است. این غذا علاوه بر رستوران ها در دکه ها و کیوسک های اغذیه فروشی در سراسر شهر نیز قابل سفارش است. با اینکه این غذا طعم بسیار لذیذی دارد اما قیمت آن بسیار پایین و تنها 2 یورو است. شما هنگام قدم زدن در سطح شهر استانبول می توانید این غذا را از دکه ها خریداری نموده و علاوه بر لذت از طعم عالی و مقوی بودن آن در هزینه های سفر خود نیز صرفه جویی کنید.

نان ترکی یا سیمیت

نان سیمیت در ظاهر شباهت زیادی به دونات دارد و به صورت حلقه ای پخته می گردد و هواداران زیادی نیز دارد.سیمیت می تواند به عنوان صبحانه، عصرانه یا میان وعده همراه با چای ترکی میل گردد و شما را عاشق طعم لذیذ خود کند. یکی از انواع این نان با شیره انگور و کنجد پخته می گردد که آن نیز هواداران خاص خود را دارد. این نان با قیمت بسیار پایین در دکه های اغذیه فروشی و شیرینی و نان فروشی های ترکیه قابل سفارش است.

پیده تنوری

پیده تنوری را می توان پیتزای شرقی نیز نامید. این غذا که از غذاهای مقرون به صرفه ترکیه است از مزه های عجیب و خلاقانه در غذاهای خاورمیانه نیز محسوب می گردد. برای تهیه این غذا ابتدا خمیر را آماده نموده و سپس به شکلی شبیه قایق در می آورند و روی آن را با مواد مختلفی مثل سبزیجات، گوشت و پنیر می پوشانند. این غذا طعمی عالی و قیمتی مناسب دارد و امتحان کردن آن را به هر مسافری که به ترکیه و استانبول می رود پیشنهاد میکنیم.

نتیجه گیری

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم همه ما هنگام سفر علاوه بر اینکه برای تماشا منطقه ها گردشگری و باستانی و تجاری مقصدمان هیجان زده هستیم به همان مقدار برای امتحان کردن غذا ها و خوراکی آن شهر نیز مشتاقیم. اما گاهی اوقات صرف مقدار زیادی پول برای سرو برخی غذاها و در برخی رستوران ها می تواند مقدار مخارج ما را تا حد زیادی بالا ببرد. به همین علت گاهی اوقات قبل از سفارش غذا با یک حساب سر انگشتی به گران بودن غذا پی می بریم و از سفارش آن پشیمان می شویم و فرصت امتحان کردن غذاهای تازه و متفاوت آن شهر را از دست می دهیم.

اما ما در این مقاله شما را با 10 مورد از غذاهای مقرون به صرفه ترکیه آشنا کردیم تا در سفر بعدی تان به ترکیه بدون فکر و دغدغه هزینه های غذا بتوانید از طعم لذیذ غذاهای ترکیه و استانبول لذت ببرید.

منبع: الی گشت

به "با مقرون به صرفه ترین غذا های ترکیه آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مقرون به صرفه ترین غذا های ترکیه آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید