برگزاری 312 نمایشگاه در نگارخانه های مرکز

به گزارش وبلاگ ماشا، مرکز هنر های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از عملکرد خود در طول 6 ماهه نخست امسال ارائه کرد.

برگزاری 312 نمایشگاه در نگارخانه های مرکز

بر پایه گزارش مذکور، این مرکز طی 6 ماهه نخست سال 1401، مجوز برگزاری 312 نمایشگاه هنری را در نگارخانه های مختلف شهر تهران صادر نموده است.

تمدید مجوز فعالیت برای 13 نگارخانه، ثبت مالکیت معنوی برای 14 اثر هنری و صدور جواز تأسیس برای 11 دفتر گرافیک، از دیگر اقدامات مرکز در فصل های بهار و تابستان است.

بعلاوه در 6 ماهه نخست امسال، 27 درخواست جهت صدور گواهی هنری از سوی هنرمندان حوزه تجسمی به مرکز واصل شده که کلیه گواهی های مذکور به درخواست کنندگان تخصیص یافته است.

به استناد این گزارش، 170 هنرمند در 6 ماهه نخست امسال به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمده اند و عضویت 379 هنرمند دیگر نیز مورد تمدید قرار گرفته است.

از دیگر اقدامات مرکز هنر های تجسمی در 6 ماهه نخست امسال می توان به برقراری بیمه برای 170 هنرمند و اعطای وام به 68 هنرمند اشاره نمود. بعلاوه 8 هنرمند مشمول دریافت مستمری و 3 هنرمند نیز مستعد تخصیص یاری بلاعوض شناخته شده اند.

انتها، در 6 ماهه آغازین سال 1401، 98 درخواست از سوی هنرمندان و مدیران نگارخانه ها مبنی بر خروج 1078 اثر از کشور به مرکز هنر های تجسمی اعلام وصول شده که از این تعداد، با خروج 1059 اثر موافقت و مجوز ارسال آن ها به مقاصد مختلف صادر شده است.

وبلاگ ماشا فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برگزاری 312 نمایشگاه در نگارخانه های مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 312 نمایشگاه در نگارخانه های مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید