بهسازی 4700 روستا در دستور کار بنیاد مسکن

به گزارش وبلاگ ماشا، معاون بنیاد مسکن گفت: در زمینه اجرا و بهسازی روستا ها برنامه ریزی برای اجرای 4 هزار و 700 پروژه نو و نیمه تمام در تمامی منطقه ها کشور را در دستور کار خود قرار داده ایم.

بهسازی 4700 روستا در دستور کار بنیاد مسکن

به گزارش گروه مالی وبلاگ ماشا، محمدرضا شاملو، امروز در یک برنامه تلویزیونی در بیان آمار بودجه در نظر گرفته شده برای فعالیت های مسکن روستایی گفت: فعالیت عمرانی و ایمن سازی روستا ها در سال های قبل با توجه به اعتبار 8 هزار میلیارد تومانی که تخصیص یافته بود مناسب بوده و مجموع اعتبارات ملی و روستایی که تا کنون تخصیص یافته 75 درصد از مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده بوده است.

معاون عمرانی بنیاد مسکن ادامه داد: طرح هادی برای یک دوره معین است و طرح های هادی که در سال های قبل تهیه شده باید در دوره های نو بازنگری گردد. در آنالیز های اولیه 3 هزار و 500 روستا در قالب طرح هادی اجرا شده و با سیاست های اتخاذ شده تعداد این طرح ها به 4 هزار و 400 روستا افزایش یافته است.

بهسازی 4 هزار 700 روستا در دستور کار بنیاد مسکن

این مقام مسئول در بیان آخرین آمار مسکن روستایی گفت: در زمینه اجرا و بهسازی روستا ها برنامه ریزی برای اجرای 4 هزار و 700 پروژه نو و نیمه تمام در تمامی منطقه ها کشور را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی اضافه کرد: بودجه ای که برای اجرای طرح هادی در سال 1401 در نظر گرفته شده نسبت به سال قبل بسیار کمتر است.

بودجه توسعه روستایی سال 1401 یک سوم سال گذشته است

شاملو با اشاره به اینکه هم اکنون در 20 هزار روستا هنوز طرح هادی آغاز نشده و بعلاوه اجرای طرح هادی در بیش از 10 هزار روستا نیمه تمام است، گفت: بودجه لازم برای اجرای طرح هادی در یک دوره 10 ساله حدود 15 هزار میلیارد تومان است و اعدادی که اعلام شده برای سال آینده یک سوم احتیاج است و ما در سال 1401 برای توسعه و عمران روستایی با مشکل روبرو می شویم.

شاملو در بیان آمار طرح های هادی روستایی گفت: براساس سرشماری 39 هزار و 465 روستای بالای 20 خانوار داریم که تمامی آن ها دارای طرح هادی هستند. براساس مصوبات و کمیته های آنالیز، تسهیلات در نظر گرفته شده براساس روستا هایی هستند که آماده همکاری هستند، چراکه اجرای این طرح، مشارکت محور است و در قالب همکاری اجرای آن صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بهسازی 4700 روستا در دستور کار بنیاد مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهسازی 4700 روستا در دستور کار بنیاد مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید