خبرنگاران پویش مردمینهال سلامت در فریدن شروع شد

به گزارش وبلاگ ماشا، اصفهان- خبرنگاران- پویش مردمی نهال سلامت در آستانه روز درختکاری و با هدف مقابله گروهی با شیوع کرونا، روز چهارشنبه در فریدن واقع در غرب استان اصفهان شروع شد.

خبرنگاران پویش مردمینهال سلامت در فریدن شروع شد

نهال سلامت، عنوان پویشی است به پاس کوشش و ایثار پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان ها در مقابله با کرونا، که سال جاری برای نخستین بار در فریدن اصفهان همزمان با هفته منابع طبیعی (از 15 تا 20 اسفند) شروع شد.

در این پویش، مردم و نهادها در هفته منابع طبیعی و با رعایت نکات بهداشتی، برای قدردانی از سپیدپوشانِ مقابله با کرونا، نهال سلامت می کارند.

فرماندار فریدن، در حاشیه نخستین مرحله این پویش که در محوطه فضای سبز بیمارستان شهید رجایی این شهرستان اجرا شد، در گفت و گو با وبلاگ ماشا گفت: سلامت مردم در روزهای انتها سال به دلیل شیوع کرونا با تهدید جدی روبرو است اما در این رخداد، فعالیت شبانه روزی پزشکان، پرستاران به عنوان افرادی که در خط مقدم مقابله با این بیماری فعالیت می نمایند بیش از دیگران شایسته قدردانی است.

سید تقی تعیین الدینی اضافه کرد: کوشش دست اندرکاران بخش فنی در مدیریت و کنترل کرونا، به طور قابل توجهی آرامش را به جامعه هدیه کرد اگر چه نگرانی در این خصوص امری طبیعی است اما نباید اجازه داد جو روانی کرونا بر افکار عمومی سایه بیندازد.

فرماندار فریدن با بیان اینکه کوشش های ارزنده همه متولیانی که بنا بر وظیفه سازمانی، اخلاقی و اجتماعی در این عرصه خطیر فعالیت می نمایند قابل تقدیر است، اضافه کرد: به همین منظور تصمیم گرفته شد سال جاری سنت نیکوی درختکاری را به پاس کوشش سنگربانان سلامت و با هدف ایجاد نشاط و آرامش در قالب این پویش اجرا کنیم.

رییس اداره منابع طبیعی فریدن در این خصوص به وبلاگ ماشا گفت: تعداد سه هزار و 500 اصله نهال ازگونه های زبان گنجشگ، سنجد، توت، اقاقیا، زیتون تلخ، کاج تهران، سروخمره، بنه(پسته جنگلی) وزالزالک برای اجرای طرح های درختکاری شهرستان در نظر گرفته شد.

حسین کرکوندی اضافه کرد: این نهال ها در راستای طرح نهضت سبز وتوسعه فضای سبز بصورت رایگان در اختیار نهادها، دهیاران و مراکز نظامی متقاضی قرارمی گیرد و در صورت افزایش تقاضا مسئله ای در تامین آن نخواهدبود.

به گزارش وبلاگ ماشا، با حضور شماری از مسئولان در این برنامه کاشت 20 اصله نهال از انواع مختلف میوه در محوطه فضای سبز بیمارستان شهید رجای داران(بخش مرکزی فریدن) انجام و با اهدای لوح سپاس از کوشش های پرسنل این بیمارستان در مقابله با کرونا قدردانی شد.

بر اساس آخرین خبرها، اوضاع در شهرستان های غرب اصفهان برای مقابله با شیوع کرونا تحت کنترل است و تا اکنون خبر رسمی از ابتلا به کرونا در این مناطق منتشر نشده است. همچنین تدابیر لازم برای مقابله با کرونا در همه بخش های مرتبط عملیاتی شده است.

بخش های از بیمارستان های چهار شهرستان غرب استان برای مراجعه افراد مشکوک و درمان آنها در نظر گرفته شده و مسئولان به طور مستمر در حال اطلاع رسانی راه های پیشگیری از کرونا به وسیله توزیع بروشور و انتشار مطالب آموزشی در شبکه های اجتماعی هستند..

تنها بیمارستان شهید رجائی فریدن واقع در شهر داران بخش مرکزی این شهرستان، با قدمتی بیش از 40 سال بیمارستان سطح 2 ارجاع غرب استان است، میانگین مراجعه سالانه به اورژانس بیمارستان افزون بر سی هزار نفر است.

از وسعت 84 هزار هکتاری فریدن، 72 هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می دهد.

فریدن با دارا بودن جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب مرکز استان اصفهان واقع است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پویش مردمینهال سلامت در فریدن شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پویش مردمینهال سلامت در فریدن شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید