طبیعت شگفت انیگز دریاچه آبراهام و حباب های خیره کننده آن!

به گزارش وبلاگ ماشا، دریاچه آبراهام در استان آلبرتا واقع در کشور کانادا قرار گرفته است. این دریاچه علاوه بر زیبایی ظاهری و چشمگیری که دارد، در فصول سرد سال بیشترین زیبایی ممکن را به نمایش می گذارد.

طبیعت شگفت انیگز دریاچه آبراهام و حباب های خیره کننده آن!

این دریاچه یکی از جاذبه های توریستی کشور کانادا محسوب می گردد. برای دانستن علت معروف بودن دریاچه آبراهام و اینکه در زمستان به چه شکلی در می آید، با ما همراه باشید.

دریاچه آبراهام در کشور کانادا واقع شده و هر ساله گردشگران زیادی را راهی آن می نماید

دریاچه آبراهام و داستان نام گذاری آن

دریاچه آبراهام همانطور که گفته شد در استان آلبرتا واقع در کانادا می باشد و به نام یکی از برترین جاذبه های توریستی این کشور به شمار میرود و فصل زمستان باعث می گردد که زیبایی آن چندین برابر گردد،به این علت که این دریاچه در فصل سرما به صورت کاملا شفاف یخ می زند.

بعلاوه در هنگام یخ زدن این دریاچه حباب های آن هم به همان شکل یخ می زنند ، مانند اینکه زمان متوقف شده باشد و حباب های دریاچه به همان شکل در جای خود به جای مانده اند.

قابل ذکر است که این دریاچه مصنوعی است ، یعنی از طریق انسان ساخته شده است و به صورت طبیعی وجود ندارد.

جالب است که نام دریاچه آبراهام از شخصی به نام سیلاس آبراهام گرفته شد.سیلاس آبراهام یک راهنمای گردشگری بود که در نزدیکی همان منطقه زندگی می کرد. برای نامگذاری این دریاچه، مسابقه ای درمدارس و حتی در دانشگاه ترتیب داده شد که در نهایت بر اساس موقعیت جغرافیایی این دریاچه و بعلاوه نام شخص ذکر شده،این نام برای دریاچه انتخاب شد.

دریاچه آبراهام در فصول سرد

در فصول سرد سال در کشور کانادا،این دریاچه که به همراه حباب های رنگی خود یخ می زند،گردشگران زیادی را جذب می نماید و مانند یک سطح شفاف است که طرح حبابی دارد.

علت به وجود آمدن این حباب ها،گاز متانی است که در دریاچه وجود دارد و در هنگام یخ زدن دریاچه به دام می افتد. این گاز متان که در حباب ها وجود دارد کاملا خالص نیست. شاید از خودتان سوال کنید که این گاز متان از کجا می آید؟ پاسخ به این سوال بسیار پیچیده نیست؛گاز متان آزاد شده یکی از محصولات فاسد شدن پسماند های گیاهی و بقایای جانوران است که در آب این دریاچه حل شده است.

فشار گاز متان در حباب های یخ زده این دریاچه بسیار زیاد است،به طوری که اگر شرایط نامساعدی مانند ایجاد جرقه یا ... ایجاد گردد ، منجر به انفجار دریاچه می گردد و حجم این انفجار به میزان ای عظیم بر آورد شده است که می تواند کل دریاچه را از بین ببرد.

قابل ذکر است که متان موجود در این دریاچه ، فقط در این دریاچه وجود ندارد و دریاچه های منجمد و طبیعی بسیاری وجود دارند که متان زیادی را در خود ذخیره نموده اند.

حباب های یخ زده در دریاچه به رنگ آبی دیده می شوند.علت این پدیده پودر سنگ کف دریاچه است که باعث می گردد حباب ها به این رنگ دیده شوند.

دما در منطقه این دریاچه حتی می تواند به منفی30 درجه سیلسیوس هم برسد که واقعا سرد است.

دریاچه آبراهام در فصول سرد به ویژه زمستان بسیار دل انگیز و تماشای است

تاثیر بارش کم برف بر دریاچه آبراهام

در منطقه ای که دریاچه آبراهام ساخته شده است، بارش برف به میزان کم باعث می گردد دریاچه به صورت کاملا شفاف و شیشه ای دیده گردد. این امر باعث می گردد که کف دریاچه و حباب های آن به صورت کاملا واضح دیده گردد.

جلوه های دیگر گردشگری دریاچه آبراهام

دریاچه آبراهام در فصول تابستان هم میزبان افراد محلی و گردشگران زیادی است. مردم در فصل تابستان برای کوه نوردی و بعلاوه ماهیگیری ، به این دریاچه می آیند.

به علاوه زیبایی ظاهری این دریاچه در زمستان ، مردم برای اسکی کردن هم به مکان این دریاچه می آیند. بعلاوه این دریاچه به نام یکی از زیبا ترین مکان های ممکن برای عکس برداری شناخته می گردد و عکاسان بسیاری برای عکس برداری ،به این مکان شگفت انگیز می فرایند.

دریاچه آبراهام و راهکارهایی برای فراوری انرژی

با توجه به منابعی که در دریاچه آبراهام و دریاچه های مصنوعی مشابه وجود دارد،از جمله گاز متان که در گاز شهری هم وجود دارد،این دریاچه ها می توانند منبعی برای تامین انرژی باشند. از این دریاچه و دریاچه های مشابه می توان برای استخراج متان و بعلاوه برای فراوری نیروی الکتریسیته استفاده کرد.

دریاچه آبراهام به نام یک تامین نماینده انرژی هم شناخته می گردد

مسائل محیط زیستی دریاچه

در خصوص این گونه دریاچه ها نگرانی هایی هم وجود دارد؛از جمله اینکه با افزایش گرمای دنیای این قبیل دریاچه ها آب می شوند و متان زیادی را آزاد می نمایند.

متان یکی از مهمترین گازهای گلخانه ای است که باعث گرمایش دنیای می گردد.به طوری که با آزاد شدن این حجم از گازهای متان،بر سرعت افزایش گرمای دنیای،به میزان قابل توجهی افزوده می گردد.

اطلاعات بیشتری در خصوص دریاچه آبراهام

دریاچه آبراهام یکی از عمیق ترین دریاچه های دنیا هم هست.این دریاچه به علت وجود پودر سنگ در کف خود،در تابستان هم به رنگ آبی بسیار زیبایی دیده می گردد و نمی توان زیبایی آن را،کمتر از زیبایی اش در زمستان ، در نظر گرفت.

این دریاچه در واقع از آب رودخانه ای به نام ساسکاچوان ساخته شده است،این آب بعلاوه از طریق سد بیگهورن ذخیره شده است.از سد بیگهورن برای جلوگیری از سیل و بعلاوه فراوری میزان قابل توجهی برق استفاده می گردد.

دریاچه آبراهام در حدود 32 کیلومتر امتداد و حدود 53 کیلومتر مساحت دارد،که میزان عظیمی است.مکان دقیق تر این جاذبه تماشای در منطقه ای به نام bighorn country واقع در کوه های راکی در استان آلبرتا است.

جالب است بدانید دریاچه آبراهام کاملا مصنوعی است

حباب های تشکیل شده در دریاچه یخ زده آبراهام،اغلب در نزدیکی سطح آن قرار دارند و در زمان آمدن به سطح،منجمد می شوند.

برخی از حباب ها در قسمت های عمقی تر ایجاد می شوند و باعث می شوند زمانی که داریم از بالا به دریاچه نگاه می کنیم،تصویری سه بعدی را مشاهده کنیم. این تصویر سه بعدی یکی از محدود تصاویر شگفت انگیزی است که در طبیعت به صورت سه بعدی تشکیل می گردد.این پدیده یکی از برترین صحنه های طبیعی را برای عکاسی پدید آورده است.

سفر به دریاچه آبراهام

دریاچه آبراهام یکی از شگفتی های دنیا و مورد توجه گردشگران بسیاری است و سالانه گردشگران زیادی را جذب می نماید. این دریاچه با وجود مصنوعی بودنش،یکی از نادر ترین و زیبا ترین پدیده های طبیعی را به نمایش می گذارد.

اگر قصد سفر به یک کشور خارجی،به ویژه کانادا را دارید،ما این مکان را به شما پیشنهاد می دهیم.امکان اسکی کردن در زمستان و بعلاوه ماهیگیری و کوهنوردی در تابستان،امکان سفر کردن به این مکان را در هر فصل از سال فراهم می نماید ، اما پیشنهاد ما به شما ، سفر کردن در فصل زمستان است؛زیرا در این موقع از سال چیزی را می بینید که امکان تماشا آن در غیر از آن موقع و مکان،تقریبا غیر ممکن است.

هتل های متعددی هم در منطقه bighorn country وجود دارد که برای تماشا از دریاچه آبراهام می توانید آنها را رزرو کنید؛ در ادامه ما برترین این هتل ها را به شما معرفی می کنیم ، تا اگر قصد اقامت چند روزه در این منطقه را دارید ، آنها را اینترنتی رزرو کنید. این هتل ها عبارت اند از:

Graybul hotel

Fair field inn

Days inn

Surestay plus

Home stead inn

Rodeway inn Hardin

و...

در آخر

سفر به دریاچه آبراهام می تواند برترین تجربه زندگی یک فرد باشد. بنابرین همانطور که گفته شد،این مکان برای سفر خارجه را به شما توصیه می کنیم. امید است هر کدام از شما که این مطلب را می خوانید ، حداقل یک بار سفر به دریاچه آبراهام را تجربه کنید.

پ

منبع: گردشبان

به "طبیعت شگفت انیگز دریاچه آبراهام و حباب های خیره کننده آن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت شگفت انیگز دریاچه آبراهام و حباب های خیره کننده آن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید