چگونه با ست شلوار جین و کت اسپرت استایل جذابی داشته باشیم؟

به گزارش وبلاگ ماشا، ست شلوار جین و کت اسپرت یک ترکیب مردانه شیک است که در عین زیبایی بسیار راحت تر از کت و شلوار بوده و انعطاف پذیری لازم برای استفاده در موقعیت های مختلف را دارد. بعلاوه این ترکیب در حالت کلی رسمی است اما اگر کت را از آن حذف کنید غیررسمی تر می گردد. در این مطلب به آنالیز کامل نکات مربوط به ست کردن کت اسپرت و شلوار جین می پردازیم.

چگونه با ست شلوار جین و کت اسپرت استایل جذابی داشته باشیم؟

1. انتخاب کت اسپرت مناسب

نخستین ترفند برای ایجاد استایل مناسب با ست کت اسپرت و شلوار جین، انتخاب کت مناسب است. با انتخاب صحیح کت، ست کردن باقی استایل کار دشواری نخواهد بود. این بدان معنا نیست که کت و شلوار مورد علاقه خود یا هر کت و شلوار دیگری را انتخاب کنید. علت این مساله این است که کت و شلوارهایتان باید همواره آماده استفاده باشند و با پوشیدن کت آن ها به صورت جداگانه از شلوارشان نه تنها خود را در معرض خطر بدون کت و شلوار مناسب ماندن قرار می دهید بلکه قسمت بدتر زمانی است که کت آغاز به رنگ پریدگی می نماید و این باعث می گردد کل کت و شلوار رنگ پریده و کهنه به نظر برسد و عملا کارایی خود را از دست بدهد.

همواره هنگام انتخاب کت اسپرت هم به چند عامل توجه کنید:

  • تناسب میزان؛ به صورت کلی میزان کت باید برایتان متناسب باشد.
  • پارچه؛ پارچه بسیار مهم تر از چیزی است که افراد فکر می نمایند. یک کت پشمی ظریف و باریک نمادی از یک کت رسمی مناسب کت و شلوار است که می تواند با شلوار جین هم ست گردد اما به میزان یک پارچه مخملی یا جناغی جلوه نخواهد داشت و ظاهر آن اسپرت و کژوال خواهد بود.
  • کاربرد؛ به جزئیات کوچک مانند جیب ها، برگردان های یقه و … دقت کنید. در صورتی که در رویدادهایی شرکت می کنید که افراد استایل های کژوال خاصی خواهند داشت از ویژگی هایی مانند تکه های چرمی در آرنج یا جیب های مربعی آکاردئونی بهره ببرید.
  • برش؛ یکی از مزایای کت مردانه خطوط و برش های اضافه است اما نباید بیش از حد از آن استفاده گردد. کمی نرمی در قسمت شانه خوب است و باریکی قسمت کمر نباید بیش از میزان باشد. در واقع کت باید به میزان کافی راحت باشد تا فرد بتواند از آن برای کارهای روزمره یا پیاده روی استفاده کند.
  • رنگ و طرح؛ با وجود اینکه کت های اسپرت ساده تک رنگ خوب هستند اما آن ها را برای جلسات کاری در شرکت نپوشید و خلاقیت بیشتری داشته باشید. توصیه می گردد که در ابتدا به تناژ های مختلف آبی سپس قهوه ای روشن، طلایی یا تناژ های روشن تر قهوه ای نگاهی بیندازید. کت هایی که طرح های متمایزی مانند چهارخانه یا شطرنجی پنجره ای دارند را انتخاب نموده و از انتخاب طرح های راه راه اجتناب کنید زیرا این طرح ها بیش از حد تجاری هستند.

2. انتخاب شلوار جین مناسب

حال که متوجه شدید چگونه باید کت اسپرت مناسب را انتخاب کنید در گام بعدی باید برترین شلوار جین را انتخاب کنید. برای ایجاد ست کت اسپرت و شلوار جین مردانه در واقع طیف بسیار وسیعی از شلوارهای جین وجود دارند که می توانید شلوار جین دلخواه خود را از میان آن ها انتخاب کنید و تنها یک مدل وجود ندارد که بخواهید فقط آن را انتخاب کنید. چگونگی انجام این کار مشابه انتخاب کت اسپرت است. برای انجام این کار معیارهایی وجود دارند که باید آن ها را دنبال کنید.

شلوار جین مناسب ویژگی های زیر را دارد:

  • میزان مناسب؛ شلوار جین های متناسب شلوار جین های اسکینی نیستند و شلوار جین های گشاد هم به همان میزان انتخاب های اشتباهی هستند. زیرا شلوار جین باید شکل بدنتان را به صورت صاف بدون افتادگی در کنار ران ها و فاق نشان دهد.
  • بلندی مناسب؛ از آنجایی که کفش های مناسب را برای این استایل می پوشید پاچه شلوار جین باید هنگام صاف ایستادن کمی بالای کفش قرار بگیرد.
  • پارچه سنگین تر؛ بهتر است شلوار جین از پارچه سنگین تری تهیه شده باشد. جنس شلوار باید گویای این موضوع باشد که شما این شلوار را هنگام تعمیر ماشین یا قدم زدن در جنگل نمی پوشید.
  • طراحی تمیز؛ هیچ سوراخ، پارگی، ساییدگی ، تکه های اسیدشویی یا پولک دوزی در پاچه و جیب های شلوار نباید وجود داشته باشد. یک ظاهر بیزینس کژوال هدف نهایی شما است.
  • تیره بودن رنگ؛ رنگ های تیره تر رسمی تر هستند. به همین علت است که داشتن یک یا دو جفت شلوار آبی نیلی تیره هیچ وقت کار اشتباهی نیست. مشکی هم رنگ مناسبی است. آقایان مدرن تر بیشتر رنگ های سفید یا طوسی روشن را دوست دارند اما افراد مبتدی باید شلوار جین هایی که رنگشان تیره تر از رنگ کت است را انتخاب نمایند. البته در زمینه کت های اسپرت آبی تیره یا سرمه ای استثنا وجود دارد. از آنجایی که نمی خواهید آبی در استایلتان خیلی تکرار گردد می توانید آن را با رنگ های خاکی، قهوه ای روشن، طلایی، سبز زیتونی، عنابی یا طیف هایی از طوسی جایگزین کنید.

3. استفاده صحیح از اکسسوری ها

مزیت اصلی کت اسپرت این است که حتی اگر با شلوار جین هم پوشیده گردد باز هم نسبت به استایل غیر رسمی سایر افراد رسمی تر است. امکان پوشیدن این لباس به تنهایی یا ترکیب کردن آن با اکسسوری و داشتن استایل درخشان و زیبا وجود دارد. برای داشتن یک استایل مجذوب کننده به کمی خلاقیت و آزمایش احتیاج دارید. اکسسوری هایی که در این موقعیت می توانید بهره ببرید عبارتند از:

  • پوشت؛ رنگ پوشت باید هنگام پوشیدن به همراه کت برجسته باشد. طرح هایی مانند خال خالی یا بته جقه می توانند ظاهر استایل را بهبود دهند.
  • کراوات های کژوال؛ مدل های پشمی یا بافت کراوات جزو برترین مدل ها هستند. کراوات های ابریشمی را برای موقعیت های رسمی نگه دارید.
  • عینک؛ نحوه پیدا کردن عینک و رنگ قاب مناسب برای صورتتان را یاد بگیرید.
  • جواهرات؛ این دسته شامل ساعت ها، دستبندها و انگشترها هستند.

4. پوشیدن پیراهن خوب

زیبایی پوشیدن لباس دو لایه (پیراهن دو لایه و کت اسپرت) به همراه شلوار جین در ست شلوار جین با کت اسپرت در چیست؟ کاربردی بودن. این استایل یک روش عالی برای استفاده در هر رویداد بیزینس کژوال یا مراسم های آخرهفته است. اما نکته مهم این است که حتما باید پیراهنی را انتخاب کنید که با کت اسپرت و شلوار جینتان به خوبی ست باشد. توجه داشته باشید که ما درباره پیراهن های یقه دار صحبت می کنیم و الزامی وجود ندارد که حتما پیراهن های رسمی را انتخاب کنید. اما یقه دار بودن پیراهن اهمیت بسیار زیادی دارد. تیشرت ها هم برای پوشیدن زیر کت خیلی کژوال و غیررسمی هستند.

بعضی از نکات ساده ای که باید در این رابطه در نظر بگیرید عبارتنداز:

  • هر مدل پیراهن یقه دار مانند پولوشرت، پیراهن آستین دار، پیراهن کژوال دکمه دار و … را در این حالت می توانید انتخاب کنید.
  • از انتخاب رنگ های بسیار روشن یا طرح های خیلی شلوغ که برای کت های اسپرت خیلی غیر رسمی هستند اجتناب کنید.
  • مطمئن شوید که طرح های پیراهن و کتتان ظاهرهای متمایزی داشته باشند. یک انتخاب مطمئن پیراهن رسمی طرح دار روشن (سفید یا طیفی از آبی یا رنگ های تیره تر) است. اما بازهم این انتخاب به تم یا تصویری که می خواهید به آن برسید بستگی دارد.

استایل کژوال کلاسیک

  • یک پیراهن رسمی طرح دار روشن
  • کت اسپرت خاکی یا رنگ زمین

استایل راحت مدرن

  • یک یقه اسکی ساده تیره رنگ یا پیراهن یقه داری که با رنگ کت تضاد داشته باشد.
  • یک کت متناسب با سرشانه های نرم (رنگ آن مهم نیست)

5. انتخاب کفش مناسب

هدف کلی شما باید داشتن ظاهری شیک از سر تا پا باشد. در رابطه با انتخاب کفش ها از انتخاب گزینه های خیلی رسمی مانند آکسفورد یا کفش هایی که از چرم براق تهیه شده اند اجتناب کنید. در عوض یک جفت کفش لوفر، مانک استرپ یا بوت رسمی پیدا کنید. این مدل ها به خوبی با کژوال بودن شلوار جین ست می شوند و در عین حال همان سطح شیک بودن کت اسپرت را حفظ می نمایند.

در رابطه با رنگ هم انتخاب های خود را به رنگ های قرمز تیره و قهوه ه ای تیره محدود کنید. کفش های قرمز تیره بسیار کاربردی هستند. این رنگ ها از ایجاد تکرار و افزونگی در زمانی که صحبت از کت و شلوارهای طوسی تیره و قهوه ای می گردد جلوگیری می نمایند. بنابراین همین اصل هم برای کت های اسپرت در رنگ های قهوه ای، قهوه ای روشن، طلایی، طوسی زغالی یا رنگ های مشابه حاکم است.

رنگ مشکی بسیار رسمی به نظر می رسد یا تضاد شدیدی با کت شما ایجاد می نماید. کفش مشکی را برای محل کار یا هر رویدادی که به کد لباس رسمی احتیاج دارد نگه دارید.

منبع: Real Men Real Style

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه با ست شلوار جین و کت اسپرت استایل جذابی داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با ست شلوار جین و کت اسپرت استایل جذابی داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید