ارتباط بین مراکز فراوری و شرکت های دانش بنیان با مراکز آموزشی باید تقویت گردد

به گزارش وبلاگ ماشا، تهران (پانا) - عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه مدارک فنی و حرفه ای داخل کشور باید به میزان مدارک فنی خارج از ایران دارای اعتبار باشند، عنوان نمود که برای پیوند نیروی انسانی و محیط کار باید مراکز آموزشی به سمت تولیدمحورشدن بروند.

ارتباط بین مراکز فراوری و شرکت های دانش بنیان با مراکز آموزشی باید تقویت گردد

مسئله مسکن دغدغه بسیاری از مردم است و یکی از مواردی که مورد توجه و تأکید است، بحث ایمنی مسکن انتخابی است. از موضوع رکود در ساخت وساز مسکن که بگذریم مسئله تربیت متخصصان حرفه ای در حوزه ساخت وساز کمتر مورد توجه قرار گرفته است. متأسفانه فارغ التحصیلانی در رشته معماری و ساختمان داریم که چندان برای ورود به بازار کار آمادگی ندارند یا مشاغلی در رشته صنعت ساختمان وجود دارد که چندان نیازمند تحصیلات آکادمیک نیست و نظام آموزش و پرورش می تواند در تربیت نیروی انسانی ماهر در این زمینه بسیار اثرگذار عمل کند.

تفکر تحصیل برای کار اداری تخصص پروری را کاهش داد

محمدعلی ربانی، عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفت وگو با پانا اظهار کرد: نظام آموزشی ما دائم تغییر نموده و جراحی های مختلفی انجام داده است اما در شرایط فعلی اگر روز به روز مقایسه کنیم متوجه می شویم که هنوز راه زیادی در پیش دارد. در گذشته افراد جامعه عموماً با این ذهنیت تحصیل می کردند که بتوانند پست های اداری داشته باشند و این موضوع ما را از تخصص پروری دور کرد. در نهایت هنرستان ها راه اندازی شد که الگویی از نظام آموزشی آلمان بود و بعد مراکز فنی و حرفه ای راه افتاد، اما آن گونه که باید در تربیت نیروی متخصص عملکرد مثبتی نداشت.

باید اعتبار مدرک تحصیلی مراکز فنی و حرفه ای را بالا برد

ربانی با اشاره به مقایسه مدارک تحصیلی هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای ایران با سایر کشورها گفت: مدارک فنی و حرفه ای در خارج از ایران بسیار معتبر است اما در ایران هنوز جایگاه واقعی خودش را پیدا ننموده است. در گذشته رشته های فنی هم تحصیل بود و هم تخصص و کار و کسی که از هنرستان فارغ التحصیل می شد به راحتی وارد شغل و حرفه ای می شد.

وی اضافه نمود: در شرایط فعلی دانش آموز ما تازه وارد دانشگاه که می گردد به شغل فکر می نماید ولی باز هم دکترا یا فوق دکترای ما خیلی به درد بازار کار نمی خورند چون تئوری آموخته اند و نهایت می توانند تدریس نمایند اما برای تبدیل آموخته به حرفه و شغل خلاقیتی ندارند.

ارتباط بین مراکز فراوری و شرکت های دانش بنیان با مراکز آموزشی تقویت گردد

عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با اشاره به اینکه نظام آموزشی همچنان باید ترمیم گردد، مطرح کرد: باید نظام آموزشی چه آموزش و پرورش و چه آموزش عالی برای تخصصی کردن دانش آموزان و دانشگاهیان کار نمایند.

وی اضافه نمود: برای پیوند نیروی انسانی و محیط کار باید مراکز آموزشی به سمت فراوریمحورشدن بروند. بسیاری از فراورینماینده ها و کارخانه دارها و صاحبان حرفه های مختلف مایل اند نیرویی را انتخاب نمایند که خودشان تربیت و آموزش داده اند. باید ارتباط بین مراکز فراوری و شرکت های دانش بنیان با مراکز آموزشی تقویت گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ارتباط بین مراکز فراوری و شرکت های دانش بنیان با مراکز آموزشی باید تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط بین مراکز فراوری و شرکت های دانش بنیان با مراکز آموزشی باید تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید