ایده دیوانه کننده یک قرن پیش، فناوری پیش پا افتاده امروز ، عکس

به گزارش وبلاگ ماشا، زومیت نوشت: یکی از پیش بینی های رایج مردم در 100 سال قبل استفاده بسیار گسترده از تلفن های تصویری بود.

ایده دیوانه کننده یک قرن پیش، فناوری پیش پا افتاده امروز ، عکس

جالب اینکه حتی قبل از اینکه هواپیما اختراع گردد، مردم تصور کاملاً روشنی از دستگاه هایی شبیه به نرم افزار زوم امروزی داشتند. کارت پستالی بسیار جالب از اوایل قرن بیستم خانم شیک پوشی در پاریس را نشان می دهد که با مردی (ظاهراً در کشور چین) گفت وگو می نماید. در نقاشی مشابهی (تصویر بالا)، مردی را می بینیم که روی مبل لم داده است و با زنی که روی صفحه نمایش بزرگی (بیشتر شبیه به یک آینه قدی) نشان داده می گردد، به صورت تصویری صحبت می نماید. دستگاهی که می بینیم با بلندگوهای حلزونی گرامافون و دهنی تلفن های قدیمی است؛ اما ایده کلی آن واقعاً دیوانه کننده است.

نیکولا تسلا در سال 1926 کنفرانس ویدئویی را پیش بینی کرد و ایده تماس تصویری را برای اولین بار یک سال بعد به صورت عملی به اثبات رسید. به همین ترتیب، این فرض که در چند دهه تماس های تصویری کاملاً عادی خواهند شد و به راحتی دردسترس همه مردم خواهند بود، چندان غیرمنطقی نبود. در همین حال، تلفن های تصویری در فیلم ها و داستان های علمی تخیلی حضور ثابتی داشته اند. شاید علت این موقعیت خاص تلفن تصویری در فرهنگ عامه را باید در این جست وجو کرد که فناوری ها لازم برای آن در آن دوران وجود داشت.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ایده دیوانه کننده یک قرن پیش، فناوری پیش پا افتاده امروز ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده دیوانه کننده یک قرن پیش، فناوری پیش پا افتاده امروز ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید