علم و تکنولوژی

حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان نما، زیر 30 هزار دلار

ایسنا: ربات های انسان نما نسل تازه و مورد انتظاری از ربات ها هستند که با استقبال خوبی از جانب مردم و تولیدکنندگان و توسعه دهندگان روبرو شده اند. درحالی که شاید در گذشته این نوع ربات ها فقط در داستان ها و فیلم های علمی-تخیلی حضور داشتند و کسی فکرش را نمی...

7 اردیبهشت 1403

از جزئیات محتوای پس از عرضه Stellar Blade رونمایی شد؛ نیو گیم پلاس و لباس های رایگان

استودیوی شیفت آپ (Shift Up)، سازنده Stellar Blade، به تازگی جزئیات بسته الحاقی این بازی انحصاری پلی استیشن 5 را منتشر نموده است.

20 فروردین 1403

قیمت و رنگ بندی احتمالی پیکسل 8a لو رفت، عکس

پیکسل 8a احتمالاً گران قیمت ترین گوشی میان رده گوگل خواهد بود.

16 اسفند 1402

بازسازی پرسونا 3 سریع ترین فروش کمپانی اتلوس را به ثبت رساند

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، به نظر می رسد که بازی پرسونا 3 ریلود (Persona 3 Reload) سریع ترین فروش را در تاریخ کمپانی اتلوس (Atlus) به ثبت رسانده است.

23 بهمن 1402

بروزرسانی واتساپ با یک قابلیت مهم و کاربردی!

زومیت نوشت: واتساپ روی قابلیت جدیدی کار می کند که باعث تسهیل روند ارسال فایل ها خواهد شد.

1 بهمن 1402

کاوشگر هندی تصاویر خود را به زمین فرستاد، عکس

گجت نیوز نوشت: کاوشگر هند که به تازگی طی ماموریت چاندرایان-3 روی ماه فرود آمده بود، نخستین تصاویر تاریخ از قطب جنوب ماه را به زمین فرستاد.

5 شهریور 1402

نصیحت های مجازی برای زندگی واقعی ، هوش مصنوعی به زودی در قامت یک مربی، مشاور و دوست ظاهر می گردد

اگر روزی گوگل به عنوان یک دوست قدیمی توانست در تصمیم گیری های چالش برانگیز با توصیه هایش به شما یاری کند، اصلا تعجب نکنید.

29 مرداد 1402

آنالیز گوشی آنر مجیک X9a؛ میان رده ای با ظاهر پرچم دار!آنالیز آنر X9a

شرکت آنر اگرچه از هواوی جدا شده و بسیاری ها این جدایی را به منزله شکست برای این شرکت تلقی می کردند، اما به خوبی توانست روی پای خود به عنوان یک شرکت مستقل بایستد و گوشی هایی فراوری کند که نه مشکل تحریم نرم افزاری دارند و نه محدودیت های سخت افزاری. این شرکت...

6 تیر 1402

هایپر رئالیسم یک نوع شیوه نگریستن به جهان است

به گزارش خبرنگاران ؛ آیین رونمایی از کتاب هایپررئالیسم؛ از تصویر تا واقعیت نوشته جمال عرب زاده با حضور زهرا عسلی، مدیر گروه گرافیک دانشگاه سوره و رامتین شهبازی، نویسنده، پژوهشگر در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار گشت. روزبه سلطان محمدی نیز مدیریت این...

13 خرداد 1402

نوشیدنی پرطرفداری که ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد

عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه با اشاره به کافئین موجود در چای، گفت: افراد دارای مسائل قلبی، زخم معده و سنگ های کلیوی و خانم های باردار از مصرف چای پررنگ باید اجتناب نمایند.

30 فروردین 1402

دخترها عاشق این دکوراسیون می شوند

هشدار! به هیچ وجه این چند نکته اساسی را در مورد دیزاین و دکور اتاق دخترانه فراموش نکنید.

29 فروردین 1402

تبلت های نو شیائومی به بازار می آیند ، نگاهی به پد 6 و پد 6 پرو

تبلت های جدیدشیائومی پد 6 و شیائومی پد 6 پرو در راه هستند و در رویداد بزرگ این شرکت در 18 آوریل (29 فروردین) در کنار گوشی هوشمند شیائومی 13 اولترابه طور رسمی رونمایی خواهند شد.

27 فروردین 1402

رویای سامسونگ به واقعیت تبدیل می گردد؟ ، آخرین اخبار از تبلت تاشوی سه صفحه ای گلکسی

سامسونگ در حال کار روی ساخت تبلتی تاشو به نام Galaxy Z Tab (گلکسی Z تب) است، این تبلت دارای سه صفحه نمایش خواهد بود، که می توان آن را به جلو یا عقب تا کرد. سامسونگ محتمل است تا اواخر سال 2023 از تبلت تاشوی گلکسی Z تب در کنار تبلت های پرچمدار سری گلکسی تب S9 رونمایی...

24 فروردین 1402

سلفی با مردگان؛ وقتی اروپایی ها با مردگان خود عکس می گرفتند!

در قرن 19 میلادی وقتی بیماری های واگیردار بخش اصلی زندگی اروپایی ها بود و مرگ و میر اتفاقی پرتکرار درمیان خانواده ها بود؛ ایده عکاسی از مردگان درمیان مردم توسعه پیدا کرد.

21 فروردین 1402

جنگنده پنهان کار ترکیه با ظاهری شبیه به اف 22

اطلاعات چندانی از مشخصات جنگنده نسل پنجم ترکیه در دست نیست، اما به تازگی تصاویری از آزمایش های اولیه پروژه تی اف-ایکس در رسانه منتشر شده است که با نگاه به آن ها می توان اطلاعاتی هر چند اندک درباره این پرنده به دست آورد.

28 اسفند 1401

آرنیکا(تنباکو کوهی)؛ از دارو تا سمی بسیار خطرناک!

آرنیکا به علت خواص ضد التهابی خود شناخته شده است و معروفیت فراوانی دارد. این عملکرد به طیف گسترده ای از ترکیبات گیاهی ضد التهاب مانند لاکتون های سسکوئی ترپن، فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک مربوط می گردد...

17 اسفند 1401

حضور 12 موسسه انتشاراتی و 16 نویسنده فرانسوی در نمایشگاه کتاب هند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وبسایت روزنامه هندو، در سی ویکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی نو (NDWBF) علاوه بر کتاب، فرهنگ، ادبیات، میراث و غذاهای فرانسوی ارائه می گردد و فرانسه به عنوان مهمان ویژه، به یکی از مهم ترین رویدادهای ادبی هند دعوت شده...

8 اسفند 1401

برگزاری دوره درمانگر اختلال اتیسم با تأکید بر مداخلات شناختی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، دوره آموزش درمانگر اختلال طیف اتیسم با تاکید بر مداخلات شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برگزار می گردد.

1 اسفند 1401

هوش مصنوعی مولد بلای جان شرکت های فناوری هندی می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، همزمان با اجرای گسترده تر هوش مصنوعی مولد، سهم بازاری شرکت های مشاوره مانند Accentuer و Deloitte از شرکت های هندی مانند Infosys و Wirpo در آینده نزدیک بیشتر می شود.

22 بهمن 1401

یک کشف بزرگ چینی: سن شما روی پیشانی تان نوشته شده است!

جینگ دونگ جکی هان، محقق دانشگاه پکن، با استفاده از یک سیستم دوربین سه بعدی و هوش مصنوعی، سیستمی را توسعه داده است که می تواند سن فیزیولوژیکی افراد را معین کند.

16 بهمن 1401
تعداد: (186)