ساداتی نژاد: مبلغ مورد نظر وزارت جهاد برای برنج ایرانی 64 هزار و 900 است

به گزارش وبلاگ ماشا، وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مبلغ مورد نظر وزارت جهاد برای برنج ایرانی 64 هزار و 900 تومان است، گفت: خشکسالی یکی از دلایل کمبود عرضه برنج ایرانی بود؛ ولی قیمت بالایی که برای برنج ایرانی ذکر می گردد، صحیح نیست.

ساداتی نژاد: مبلغ مورد نظر وزارت جهاد برای برنج ایرانی 64 هزار و 900 است

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ ماشا، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی درباره برنامه دولت جهت کنترل قیمت ها در بازار گفت: یکی از موضوعات مهم در اقتصاد کشور تنظیم و کنترل بازار است؛ از ابتدای دولت سیزدهم کلیه زنجیره تامین که شامل فراوری و توزیع است به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده که این مسئله باعث می گردد تسلط بیشتری نسبت به بازار داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این اقدام، کار جدیدی بود که در این دولت صورت گرفت؛ پیش از این بخش فراوری در حوزه غذا در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و بحث توزیع در اختیار وزارت صمت بود که این مسئله نوسانات بیشتری را در بازار ایجاد می کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دولت قبل سازوکار، ساختار و بازرسی در وزارت کشاورزی وجود نداشت، گفت: بحث توزیع برای اولین بار در دولت سیزدهم به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده ولیکن این موضوع یک کار جدیدی است و به زمان احتیاج است تا تسلط کامل بر بازار ایجاد گردد.

نمی توان قیمت یک فروشگاه را مبنای قیمت قرار داد/ در فراوری هیچ مسئله ای نداریم

ساداتی نژاد مطرح کرد: عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در مقایسه با سال قبل نشان می دهد که در همین مدت آرامش، فراوانی و پایداری بهتری را نسبت به سال 99 و سال آخر دولت قبلی داشتیم و هر چه پیش برویم این اتفاق شرایط مطلوب تری پیدا می نماید.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه فراوری هیچ مسئله ای نداریم، توضیح داد: فراوری به میزان کفایت در کشور به وسیله دامداران و کشاورزان انجام می گردد و در حوزه توزیع با توجه به بازرسی های صورت گرفته و بعلاوه یاری سازمان تعزیرات ان شا الله این فضا کنترل می گردد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره برنج 120 هزارتومانی هم گفت: اینکه در یک فروشگاه برای یک محصول خاص یک قیمتی وجود داشته باشد، نمی توان آن را مبنا قرار داد.

مبلغ مورد نظر وزارت جهاد برای برنج ایرانی 64 هزار و 900 تومان است

ساداتی نژاد با بیان اینکه مبنای قیمت برنج قیمت مبه وسیلهی است که در سطح کشور وجود دارد، شرح داد: به علت اینکه 30 درصد خشکسالی داشتیم طبیتاً یک کمبود عرضه در خصوص برنج ایرانی وجود دارد؛ از طرفی افزایش تقاضا و کاهش عرضه موجب افزایش قیمت می گردد ولیکن قیمتی که برای برنج ایرانی ذکر می گردد صحیح نیست.

وی در انتها گفت: در بازار مبلغ برنج ایرانی که مورد نظر جهاد بود 64 هزار و 900 است که بیشتر در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می گردد، اما در سطح شهر خارج از این رقم هم به فروش می رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ساداتی نژاد: مبلغ مورد نظر وزارت جهاد برای برنج ایرانی 64 هزار و 900 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساداتی نژاد: مبلغ مورد نظر وزارت جهاد برای برنج ایرانی 64 هزار و 900 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید