طرز تهیه خورشت نارنگی

به گزارش وبلاگ ماشا، این میوه در تهیه انواع دسر ها و غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ از تهیه مربای نارنگی و چیز کیک نارنگی گرفته تا تهیه یک خورشت نارنگی لذیذ و متفاوت.

طرز تهیه خورشت نارنگی

به گزارش وبلاگ ماشا به نقل از ایران کوک ، خورشت خوش رنگ و لعاب نارنگی از غذا های خوشمزه ای است که با گوشت و پوست نارنگی تهیه شده و اگر از پختن غذا های تکراری خسته شده باشید، یک گزینه عالی برای شماست.

مواد لازم خورشت نارنگی

مرغ 4 تکه
هویج 4 عدد
نارنگی 5 عدد
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
آرد 1 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق غذاخوری
خلال پوست نارنگی 1 لیوان
زعفران دم کرده 1 قاشق چایخوری
پیاز 1 عدد
روغن و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت نارنگی

  1. پیاز را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس تکه های مرغ را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند ؛ هویج ها را رنده کنید و چند دقیقه در روغن و در ماهیتابه ای جداگانه تفت دهید تا نرم شود سپس به همراه 3 لیوان آب به مرغ اضافه کنید.
  2. پس از اینکه اب غذا به جوش امد در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغ بپزد. در این مدت خلال پوست نارنگی را آماده کنید (به آموزش تهیه خلال پوست پرتقال مراجعه شود).
  3. داخل ماهیتابه ای مقدار کمی روغن بریزید و آرد را در روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس آرد را به همراه خلال پوست نارنگی و مقداری نمک به خورش اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا آرد جذب آب خورش شود.
  4. نارنگی ها را پوست بکنید و گوشت نارنگی را از پوست آن به دقت جدا کنید. سپس فیله های نارنگی ، آبلیمو ، شکر و زعفران دم کرده را به خورش اضافه نمایید. حدود 30 دقیقه دیگر اجازه دهید خورش جا بیفتد سپس در ظرف بکشید و بهمراه برنج ساده سرو کنید.
منبع: جام جم آنلاین

به "طرز تهیه خورشت نارنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورشت نارنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید