طرز تهیه سالاد مرغ با انگور به 2 روش خوشمزه و ساده

به گزارش وبلاگ ماشا، سالاد مرغ با انگور یکی از کلاسیک و خوشمزه است که نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان شناخته شده و محبوب است. این سالاد به عنوان یک یا همراه با نان تست و مثل ساندویچ برای استفاده می گردد. در طرز تهیه سالاد انگور و مرغ، همان طور که از نام آن تعیین است، از چاشنی ها و سبزیجات مختلف در کنار مرغ و انگور استفاده می گردد. در این مقاله از در ، طرز تهیه سالاد مرغ با انگور را به 2 روش مختلف، به همراه فوت و فن های پخت آن، به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه سالاد مرغ با انگور به 2 روش خوشمزه و ساده

طرز تهیه سالاد مرغ با انگور

زمان مورد احتیاج برای آماده سازی: 20 دقیقه

مواد لازم برای تهیه سالاد مرغ با انگور

مرغ آبپز و خرد شده: 1و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

پیازچه: 1 ساقه

کرفس: 1 ساقه

انگور بدون هسته: 12 عدد درشت

سس مایونز: 3 قاشق غذاخوری

مغز گردو: 1/4 لیوان دسته دار فرانسوی

گوجه گیلاسی: 12 عدد

پودر کاری، نمک، فلفل سیاه: به مقدار لازم

برگ کاهو یا نان تست برای سرو: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سالاد مرغ با انگور

برای درست کردن سالاد انگور با مرغ ابتدا باید مواد مورد استفاده در سالاد را خرد کنید. مرغ آبپز شده و را هم به آنها اضافه کنید. بعد از ترکیب کردن کل مواد سالاد با هم، آن ها را روی برگ کاهو یا نان سرو کنید. برای جزییات بیشتر از تهیه این سالاد خوشمزه و متفاوت، مراحل طرز تهیه سالاد انگور و مرغ را بخوانید.

مرحله اول: مواد سس را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد مرغ با انگور، سینه یا فیله مرغ را به همراه پیاز و دیگر ادویه ها آبپز کنید و بعد از پختن، مرغ های پخته و سرد شده را ریش ریش یا به صورت مکعبی خرد کنید. کرفس و پیازچه را هم در قطعات کوچک خرد کنید. را خرد کنید ولی بهتر است له نکنید یا آن ها را نکوبید تا زیر دندان حس شوند.

مرحله دوم: سس سالاد را آماده کنید

در این مرحله انگورها بعد از دانه کردن، از وسط برش بزنید و اگر هسته دارند، آنها را خارج کنید. گوجه های گیلاسی را از وسط نصف کنید. همه این میوه ها و سبزیجات را در یک ظرف با میزان مناسب بریزید و را با نمک، فلفل سیاه و پودر کاری اضافه کنید. مواد را به آرامی به هم بزنید تا سس به همه مواد آغشته گردد و ترکیب یکدستی داشته باشید.

مرحله سوم: سالاد مرغ و انگور را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه سالاد مرغ با انگور، در صورت دلخواه اگر از سبزیجات دیگر هم یا مغزها هم می خواهید بهره ببرید، به مواد بیفزایید. بهتر است سالاد را به مدت 20 دقیقه در یخچال بگذارید تا سرد گردد ولی به محض تهیه کردن هم قابل استفاده است. برای سرو سالاد، قسمت انتهایی برگ کاهو را که سبزی بیشتری دارد، برش بزنید و به میزان یک یا دو قاشق از سالاد را روی آن بریزید و سالاد را سرو کنید.

طرز تهیه سالاد مرغ با انگور تیفانی

زمان آماده سازی: 20 دقیقه

مواد لازم برای تهیه سالاد مرغ تیفانی

تخم مرغ: 5 عدد

انگور: 500 گرم

بادام: 120 گرم

سینه مرغ: 300 گرم

پنیر پارمزان: 150 گرم

روغن آفتابگردان: 75 گرم

سس مایونز: 100 گرم

پودر کاری: 1 قاشق چای خوری

جعفری: 10 گرم (یک مشت خرد شده)

نمک: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سالاد مرغ با انگور

این روش از طرز تهیه سالاد مرغ و انگور، مواد سالاد باید به ترتیب آماده شوند و سپس مواد به صورت لایه لایه کف ظرف سرو، چیده شوند. بعد از آماده شدن نیز بهتر است سالاد را در یخچال قرار دهید تا طعم مواد به خورد هم برود. این روش تهیه سالاد مرغ با انگور بسیار محبوب است و می توانید جزییات تهیه آن را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: مرغ ها را بپزید و سرخ کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد مرغ با انگور تیفانی، سینه مرغ را در یک قابلمه آب جوش و نمک بیندازید و حرارت را کم کنید. اجازه دهید مرغ به مدت 25 دقیقه بپزد و نرم گردد. سپس سینه مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و مرغ ها را سرخ کنید تا تغییر رنگ دهند. به مرغ ها پودر کاری اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه تفت دهید.

مرحله دوم: بقیه مواد را آماده کنید

مرغ ها را بعد از سرخ شدن از تابه بیرون بیاورید و مغز بادام را در تابه بریزید و تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته گردد. سپس آنها را از تابه بیرون بیاورید و اجازه دهید سرد شوند. تخم مرغ ها را در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت بگذارید و آنها را آبپز کنید. سپس آنها را آبکش نموده و پوستشان را بگیرید و با قسمت درشت، رنده کنید. انگورها را هم بشویید و از وسط نصف کنید.

مرحله سوم: مواد را به صورت لایه لایه بچینید

برای اولین لایه این سالاد خوشمزه، در یک ظرف، مرغ آبپز شده و تفت داده شده با کاری را بچینید. سپس تخم مرغ رنده شده را اضافه کنید. روی لایه تخم مرغ، پنیر پارمزان را رنده کنید. لایه بعدی را سس مایونز بمالید و روی سس مایونز را بادام های تفت داده شده بپاشید. روی سالاد را در نهایت با انگورهای نصف شده تزیین کنید و بعد جعفری خرد شده بپاشید. این سالاد را به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید و بعد آن را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد اولویه و فوت و فن های خوشمزه شدن آن

فوت و فن های طرز تهیه سالاد مرغ با انگور

*اگر در فصل تابستان هستید و به انگور تازه دسترسی دارید، بهتر است از انگورهای درشت و بدون هسته در طرز تهیه سالاد بهره ببرید ولی در فصل هایی که انگور تازه ندارید، می توانید کشمش را به جای انگور به کار ببرید.

*در طرز تهیه سالاد مرغ با انگور رژیمی، به جای سس مایونز از ماست کم چرب می توانید بهره ببرید. البته انواع سس های مایونز کم چرب یا رژیمی را هم می توانید انتخاب کنید.

*بهتر است از سینه یا فیله مرغ در این سالاد بهره ببرید یا اگر از قسمت دارای استخوان مرغ استفاده می کنید، بعد از پختن و آبپز کردن، استخوان ها را بیرون بیاورید.

*برای سرو سس سالاد، انواع نان مثل ،، ، نان برشته و … یا برگ کاهو یا اسفناج را می توانید انتخاب کنید.

*انگورهایی را که در طرز تهیه سالاد انگور با مرغ به کار می برید، بهتر است بدون هسته باشند، یا اگر هسته دار هستند، هسته آنها را قبل از اضافه کردن به سالاد، خارج کنید.

*اگر گوجه گیلاسی در دسترس نداشتید، گوجه فرنگی خرد شده را در ترکیب سالاد به کار ببرید.

*اضافه کردن سبزیجات معطر تازه یا خشک مثل گشنیز، جعفری، نعنا و … اختیاری است.

*چاشنی های دیگر مثل ، سس سویا یا سرکه بالزامیک را هم می توانید به عنوان سس بهره ببرید.

سوالات متداول

سس سالاد مرغ با انگور چیست؟

برای طعم دادن به سالاد مرغ و انگور، در اصل از سس مایونز استفاده می گردد ولی می توانید آن را با سس خردل، سس سویا، سرکه بالزامیک، ماست و … جایگزین یا سس مایونز را با این چاشنی ها ترکیب کنید.

با چه انگورهایی می توان سالاد انگور با مرغ درست کرد؟

انواع انگورهای سبز یا قرمز درشت و سفت برای به کار بردن در این سالاد مناسب تر هستند ولی می توانید از انگور یاقوتی و عسکری هم بهره ببرید. انگورهایی را که در طرز تهیه سالاد انگور با مرغ به کار می برید، بهتر است بدون هسته باشند، یا اگر هسته دار هستند، هسته آنها را قبل از اضافه کردن به سالاد، خارج کنید.

منبع: periz

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه سالاد مرغ با انگور به 2 روش خوشمزه و ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد مرغ با انگور به 2 روش خوشمزه و ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید