برند 85 ساله به مدار فراوری برگشت

به گزارش وبلاگ ماشا، کارخانه 85 ساله ارج که تعطیل شده بود با کوشش و برطرف موانع فراوری از جمله قوانین زائد و دست وپاگیر، دوباره در مدار فراوری نهاده شد و قرار است به زودی خط فراوری محصولات لوازم خانگی این واحد بزرگ فراوریی، راه اندازی گردد.

برند 85 ساله به مدار فراوری برگشت

به گزارش همشهری به نقل از شاتا، محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت ضمن اعلام این خبر گفت: نخستین کارخانه فراوری لوازم خانگی کشور به دلیل تشدید مسائل فراوری در سال 1390، به طور کامل تعطیل شده بود که از مردادماه سال جاری (1400) با کوشش و پیگیری های وزارت صمت، پس از 10 سال تعطیلی در راستا احیاء نهاده شد.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای احیای برند ارج و ایجاد تنوع محصولات در سبد محصولات این شرکت، فراوری انواع یخچال و فریزر، انواع ماشین لباسشویی دیجیتال و مکانیکی، ماشین ظرفشویی و کولر گازی اسپلیت، وجود خواهد داشت.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت یادآور شد: در رویکرد نو حمایت از صنعت لوازم خانگی، علاوه بر تأکید بر کیفیت و تنوع کالایی و افزایش فراوری برای ایجاد رقابت مناسب در زمینه عرضه کالا به موضوع رضایت مشتری به ویژه خدمات پس از فروش، تأکید ویژه ای شده است.

به گفته وی یکی از موارد مهم دراین راستا، موضوع نام و نشان تجاری است؛ زیرا کالا های داخلی با وجود داشتن کیفیت مناسب نسبت به کالا های دارای نشان های مطرح جهانی، کم بهره هستند.

برادران تأکید کرد: توجه به نشان های محبوب داخلی از منظر مشتری و به ویژه بازسازی هویت نشان ها و ویژن سازی (برندسازی) اهمیت ویژه ای دارد و باید مورد توجه فراوریکنندگان قرار گیرد.

لازم به ذکر است کارخانه ارج ابتدا فراوری کولر گازی را شروع خواهد نمود و از اواخر اردیبهشت ماه، فراوری ماشین لباسشویی در این واحد فراوریی احیا شده، شروع خواهد شد.

بخش خصوصی تا به امروز 200 میلیارد تومان برای احیای این شرکت سرمایه گذاری نموده است و خطوط فراوری و مونتاژ ماشین لباسشویی، ظرفشویی، کولرگازی و کولرآبی نصب شده و در فاز بعد، یخچال و فریزر نیز اضافه خواهد شد.

با احیای کارخانه ارج در گام نخست، برای 400 نفر به صورت مستقیم و برای بیش از 2 هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم، اشتغال ایجاد خواهد شد. فراوری ابتدا در صورت وجود شرایط مناسب همکاری بین المللی به صورت تحت لیسانس و سپس با عمق فراوری 60 درصد قطعات در کشور، انجام خواهد شد.

کارخانه لوازم خانگی ارج بیش از 85 سال در فراوری لوازم خانگی سابقه دارد. بنا به عللی این شرکت در اختیار شرکت سرمایه گذاری یکی از بانک ها نهاده شده و ماشین آلات و امکانات خطوط فراوری آن نیز به وسیله بعضی طلبکاران از محل کارخانه خارج شده بود.

این کارخانه در کیلومتر 7 جاده مخصوص واقع شده است و اکنون سالن های فراوری شرکت ارج در حال بازسازی و احیا و خطوط فراوری نیز در حال نصب هستند.

خطوط فراوری کولرگازی، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در حال نصب است و براساس برنامه احیای ارائه شده، سایر خطوط فراوری نیز به تدریج بازسازی و راه اندازی خواهد شد.

هم زمان شبکه های مربوط به فروش و خدمات پس از فروش نیز با استفاده از شرکت های دانش بنیان و یاری گرفتن از متخصصان در حال طراحی است. برای تأمین مواد اولیه داخلی نیز از مجاری مشخص شده اقدام می گردد و برای مواد اولیه وارداتی نیز در چارچوب مقررات، ثبت سفارش و واردات انجام خواهد شد.

منبع: فرارو

به "برند 85 ساله به مدار فراوری برگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برند 85 ساله به مدار فراوری برگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید