تراشه اگزینوس 1280 سامسونگ احتمالا قوی تر از انتظارها خواهد بود

به گزارش وبلاگ ماشا، بر اساس گزارش های منتشر شده، سامسونگ فردا (26 اسفند) از چند گوشی نو سری گلکسی A رونمایی خواهد نمود که به احتمال زیاد یکی از آن ها گلکسی A33 خواهد بود. حالا بر اساس اطلاعات فاش شده از کنسول گوگل پلی، به نظر می رسد این گوشی از چیپست دارای نام مستعار S5E8825 بهره می برد. در ابتدا به نظر می رسید که با تراشه اگزینوس 1200 روبرو خواهیم شد اما حالا طبق یک گزارش نو، ظاهرا با اگزینوس 1280 روبرو روبرو می شویم.

تراشه اگزینوس 1280 سامسونگ احتمالا قوی تر از انتظارها خواهد بود

گفته می گردد پردازنده اگزینوس 1280 از 2 هسته Cortex-A78 با سرعت 2.4 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با سرعت 2 گیگاهرتز بهره می برد. بعلاوه Mali-G68 با 4 هسته مبتنی بر سرعت 1000 مگاهرتز به عنوان پردازنده گرافیکی آن انجام وظیفه می نمایند. بعلاوه نباید 5 نانومتری بودن تراشه موردنظر را از قلم بیندازیم.

اگر این مشخصات حقیقت داشته باشند، پس ظاهرا اگزینوس 1280 یک چیپست بسیار قوی برای گوشی مقرون به صرفه قیمتی مانند گلکسی A33 خواهد بود. باید خاطرنشان کنیم مشخصات این چیپست شباهت زیادی به دایمنسیتی 900 مدیاتک دارد و البته باید بگوییم که پردازنده گرافیکی موجود در این تراشه سرعت 900 مگاهرتز را ارائه می دهد. این یعنی اگزینوس 1280 از نظر گرافیک عملکرد بهتری را نسبت به چیپست مدیاتک ارائه می نماید.

از طرف دیگر دایمنسیتی 900 هم در کل شباهت زیادی به اسنپدراگون 778G که سال گذشته برای گلکسی A52s مورد استفاده نهاده شد. با توجه به همین موضوع، گلکسی A33 احتمالا از گوشی گران تر گلکسی A52s می توانند توان سخت افزاری بیشتری را به ارمغان بیاورد. اگر سامسونگ قیمت A33 را در حد و میزان های نسل قبلی آن نگه دارد، احتمالا این گوشی مورد توجه گسترده ای قرار می گیرد.

سامسونگ از جمله معدود شرکت هایی است که از سال ها قبل به ساخت تراشه های اختصاصی برای گوشی های خود روی آورده است. به غیر از تراشه های میان رده و پایین رده، این شرکت بودجه هنگفتی را برای توسعه تراشه های پرچم دار اختصاص داده است. جدیدترین چیپست پرچم دار این شرکت اگزینوس 2200 نام دارد که برای اولین بار از پردازنده گرافیکی طراحی شده به وسیله AMD بهره می برد. با وجود اینکه کاربران زیادی چشم انتظار ارائه عملکرد عالی از طرف این تراشه بودند، اما در نهایت اگزینوس 2200 نسبت به رقبا ناامیدنماینده ظاهر شده است. بر اساس بنچمارک های منتشر شده، اسنپدراگون 8 نسل 1 هم از نظر پردازنده و هم از نظر پردازنده گرافیکی عملکرد بهتری نسبت به اگزینوس 2200 دارد.

از طرف دیگر باید به تراشه پرچم دار دایمنسیتی 9000 اشاره کنیم که علاوه بر عملکرد بهتر نسبت به اگزینوس 2200، در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 1 هم بهتر ظاهر شده است. بنابراین به نظر می رسد سامسونگ برای تراشه های پرچم دار خود به غیر از رقابت با کوالکام، حالا باید با شرکت قدرتمند مدیاتک هم رقابت کند که روزبه روز سهم بازار خود را از تراشه های موبایل افزایش می دهد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "تراشه اگزینوس 1280 سامسونگ احتمالا قوی تر از انتظارها خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه اگزینوس 1280 سامسونگ احتمالا قوی تر از انتظارها خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید