حضور 12 موسسه انتشاراتی و 16 نویسنده فرانسوی در نمایشگاه کتاب هند

به گزارش وبلاگ ماشا و به نقل از وبسایت روزنامه هندو، در سی ویکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی نو (NDWBF) علاوه بر کتاب، فرهنگ، ادبیات، میراث و غذاهای فرانسوی ارائه می گردد و فرانسه به عنوان مهمان ویژه، به یکی از مهم ترین رویدادهای ادبی هند دعوت شده است؛ بعلاوه با حضور آنی ارنو، برنده جایزه نوبل ادبیات 2022 این نمایشگاه شروع به کار کرد.

حضور 12 موسسه انتشاراتی و 16 نویسنده فرانسوی در نمایشگاه کتاب هند

نمایشگاه کتاب دهلی نو، صندوق ملی کتاب (NBT) و با همکاری سازمان ارتقاء تجارت هند (ITPO) در میدان پراگاتی برگزار می گردد و تم اصلی این نمایشگاه به موضوع هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال هند اختصاص دارد. به مناسبت گرامیداشت 75 سال استقلال هند، 75 نویسنده، کتاب های خود را در این نمایشگاه 9 روزه عرضه خواهند کرد؛ بعلاوه 100 عنوان کتاب از سوی NBT به 22 زبان منتشر شده است که در این نمایشگاه عرضه می گردد.

دو کتاب در قالب نمادین، از جمله نسخه اصلی قانون اساسی هند در محل نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. بازدیدنمایندگان این نمایشگاه در نشست های گفت وگوهای کتاب محور، کارگاه های آموزشی، سمینارها، جلسات دیدار با نویسنده، تئاتر و موسیقی شرکت می نمایند.

غرفه مرکزی و غرفه ویژه این نمایشگاه به همت موسسه ملی طراحی طراحی شده است؛ علاوه براین غرفه ویژه دیگری برای سران هجدهمین اجلاس کشورهای گروه 20 (G20) در نظر گرفته شده است، این اجلاس قرار است در ماه سپتامبر در دهلی برگزار گردد.

در این دوره از نمایشگاه کتاب هند، فرانسه با بزرگترین هیأت نمایندگان متشکل از 12 موسسه انتشاراتی و 16 نویسنده در ژانرهای ادبی، ازجمله داستانی، غیرداستانی، کتاب های بچه ها و رمان های کمیک حضور دارد. غرفه فرانسه را نویسنده کمیک فرانسوی، Simon Lamouret طراحی نموده که شبیه یک کتابفروشی فرانسوی به همراه یک کافه داخل آن است.

امانوئل لنین، سفیر فرانسه در هند، در سخنرانی پیش از افتتاح این نمایشگاه، گفت: فرانسه یکی از متراکم ترین شبکه های کتابفروشی های مستقل را دارد و اینکه کافه ها محل دیدار نویسندگان و روشنفکران باشد، سنت دیرینه ای در فرانسه است. می خواهیم آن محیط را در اینجا بازسازی کنیم و آن را به یک تجربه لذت بخش فرانسوی برای شرکت نمایندگان و بازدیدنمایندگان تبدیل کنیم. نمایشگاه کتاب، پیوندهای نزدیک تری بین نویسندگان، ناشران و خوانندگان دو کشور ایجاد خواهد نمود.

امروزه حتی در شرایطی که فناوری بر عادت مطالعه تاثیر می گذارد، تعداد هواداران کتاب های چاپی کاهش نیافته است. یووراج مالک، مدیر NBT می گوید: کتاب ، شالوده همه چیز است و همواره بخشی جدایی ناپذیر از زندگی خواهد بود. بیش از یک میلیون بازدیدنماینده در نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی نو در سال های گذشته گواه این امر است.

گوپال شارما، رئیس NBT نیز می گوید: با توجه به رشد سریع انتشارات هندی، در نظر داریم، یک محیط کسب وکار مناسب برای غرفه داران ارائه کنیم. علاقه مندان به کتاب در این نمایشگاه این فرصت را خواهند داشت که با نویسندگان تازه و کتاب های تازه منتشر شده سراسر دنیا آشنا شوند و در نشست ها به تبادل دانش با نویسندگان شرکت نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "حضور 12 موسسه انتشاراتی و 16 نویسنده فرانسوی در نمایشگاه کتاب هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 12 موسسه انتشاراتی و 16 نویسنده فرانسوی در نمایشگاه کتاب هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید