کاوشگر هندی تصاویر خود را به زمین فرستاد، عکس

به گزارش وبلاگ ماشا، گجت نیوز نوشت: کاوشگر هند که به تازگی طی ماموریت چاندرایان-3 روی ماه فرود آمده بود، نخستین تصاویر تاریخ از قطب جنوب ماه را به زمین فرستاد.

کاوشگر هندی تصاویر خود را به زمین فرستاد، عکس

هند به تازگی پیروز شد فضاپیمای چاندرایان-3 را روی ماه فرود آورد و لقب اولین کشوری که به قطب جنوب ماه رسیده است را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل سازمان تحقیقات فضایی هند(ISRO) ساعاتی پس از این ماموریت، نخستین تصاویر تاریخ از قطب جنوب ماه را در منتشر کرد.

بعلاوه هند با انجام پیروزیت آمیز این ماموریت پس از ایالات متحده، اتحاد جماهیر شوروی سابق و چین به چهارمین کشوری تبدیل شد که توانسته با پیروزیت یک فضاپیما را به ماه بفرستد.

ثبت تصاویری از قطب جنوب ماه

تصاویری که سازمان تحقیقات فضایی هند(ISRO) از قطب جنوب ماه منتشر نموده به وسیله دوربین Horizontal Velocity فرودگر ثبت شده که نمای پیش از رسیدن به سطح ماه را نشان می دهد. بعلاوه این سازمان فضایی تصویری دیگری مربوط به نمایی از محل فرود را منتشر نموده است.

این ماموریت هند از این لحاظ حائز اهمیت است که طی سال های اخیر بسیاری از دانشمندان و آژانس های فضایی از سراسر دنیا روی این بخش از ماه تمرکز کردند؛ زیرا در این منطقه دهانه های قطبی سایه دار دائمی با مقادیر زیاد یخ آب وجود دارد که می توان با استخراج آنها، شرایط را برای حضور دائمی انسان ها در ماه فراهم ساخت.

بعلاوه دهانه های قطبی سایه دار تنها قمر زمین شرایط ایده آلی برای ساخت نسل بعدی تلسکوپ ها محسوب می گردد تا اخترشناسان بتوانند با این تلسکوپ فضایی به شکل بهتر فضا را رصد نمایند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "کاوشگر هندی تصاویر خود را به زمین فرستاد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر هندی تصاویر خود را به زمین فرستاد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید