ادبیات

برجسته ترین بناهای تاریخی روسیه

بناهای تاریخی باشکوهی در روسیه وجود دارد که هرکدام نقطه تحولی در تاریخ این کشور محسوب می شوند. این بناها فرهنگ و هنر غنی روسیه را با خود یدک می کشند و از معروف ترین جاذبه های گردشگری روسیه هستند که گردشگران زیادی را جذب این کشور می نمایند.

21 شهریور 1402

تفال به حافظ امروز جمعه 13 مرداد 1402؛ حالِ دل با تو گفتنم هوس است

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

13 مرداد 1402

هایپر رئالیسم یک نوع شیوه نگریستن به جهان است

به گزارش خبرنگاران ؛ آیین رونمایی از کتاب هایپررئالیسم؛ از تصویر تا واقعیت نوشته جمال عرب زاده با حضور زهرا عسلی، مدیر گروه گرافیک دانشگاه سوره و رامتین شهبازی، نویسنده، پژوهشگر در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار گشت. روزبه سلطان محمدی نیز مدیریت این...

13 خرداد 1402

حضور 12 موسسه انتشاراتی و 16 نویسنده فرانسوی در نمایشگاه کتاب هند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وبسایت روزنامه هندو، در سی ویکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب دهلی نو (NDWBF) علاوه بر کتاب، فرهنگ، ادبیات، میراث و غذاهای فرانسوی ارائه می گردد و فرانسه به عنوان مهمان ویژه، به یکی از مهم ترین رویدادهای ادبی هند دعوت شده...

8 اسفند 1401

توجه به عوامل حوزه نشر از راه حل های تبدیل شدن کتاب به دغدغه فرهنگی

دانشیار دانشگاه تربیت مدرس گفت: برای مسئله مند شدن کتاب در میان مردم باید نویسندگان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کتاب را دارای حرمت بدانیم.

27 آبان 1401

آهنگساز افسانه ای از سینما خداحافظی می نماید

آهنگساز افسانه ای 90 ساله با ساخت موسیقی فیلم ایندیانا جونز 5 از آهنگسازی فیلم بازنشسته می گردد.

30 تیر 1401

برگزاری همایش بین المللی باستان شناسان جوان

همایش بین المللی باستان شناسان جوان با هدف گردآمدن استادان، دانشجویان، دانش پژوهان و صاحب نظران به منظور آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی باستان شناسی و آنالیز چالش ها، آسیب ها و فرصت های پیش روی این رشته برگزار می گردد.

11 اردیبهشت 1401

نشست آنالیز آثار ایرج پزشکزاد برگزار گردید

تهران (پانا) - نشست ادبی نون با حضور جمعی از نویسندگان برای آنالیز آثار ایرج پزشکزاد نویسنده و مترجم ایرانی برگزار گردید.

23 فروردین 1401

راننده کامیونی که سیگار نمی کشید

شخصیت تقی خوش رکاب نکاتی هم داشت که کمتر کسی به آن توجه کرد.

22 آبان 1400

در جستجوی شادی از دست رفته

بدون تردید، تقویت شادی ها و سرگرمی های مثبت و مدیریت درست شادی های عمومی ضرورتی اجتناب ناپذیر برای کاهش و کنترل افسردگی های فردی و اجتماعی و مقابله با آسیب های گوناگون است. به قول حکیم توس: دل ات خشنود باید و تن درست/ سه دیگر ببین تا چه بایدت جست. اما...

9 مهر 1400

20 متن و جمله مادر یعنی . . . نو و با احساس

بدون شک مادر زیباترین هدیه خداوند به هر انسانی ست. هدیه ای که تمام خوبی های خداوند و تمام صفات نیکو در او خلاصه می شود. مادر همواره قوت قلب، گرمای خانه، پشتوانه زندگی و حامی واقعی اهل خانه است که همواره با فداکاری و ایثار راه رستگاری و سعادت را برای بچه...

13 مرداد 1400

30 بازیگر سریال امیر ارسلان نامدار را روایت می نمایند

مجموعه رادیویی نمایشی امیر ارسلان نامدار به کارگردانی جواد پیشگر و با حضور بیش از 30 بازیگر به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

13 اردیبهشت 1400

کدام فیلم های سینمایی امروز از تلویزیون پخش می گردد؟ خبرنگاران

عیدی شبکه های یک، دو، سه، چهار، پنج، نمایش، امید، کودک، افق و شما در ایام نوروز، سبدی رنگارنگ از فیلم های جدید برای مخاطبان خود است.

3 اردیبهشت 1400

دکتر تعیین از وصیت نامه استاد دهخدا عدول کرد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، علی اشرف صادقی، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و چهره ماندگار در حوزه ادبیات، در نشست تخصصی تاریخچه تالیف کتب مرجع در ایران که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و به صورت مجازی برگزار گشت، از چگونگی...

18 فروردین 1400

آواز ایرج در آلبوم جدید جهانشاه برومند

تهران (پانا) - آلبوم کوچه شب با اشعار بیژن ترقی و ادیب برومند، آهنگسازی جهانشاه برومند، آواز حسین خواجه امیری (ایرج) و خوانندگی علیرضا فریدون پور، عرضه شد.

21 بهمن 1399

حذفیات کتاب های درسی که جنجال درست کرد

خبرنگاران : محتوای کتاب های درسی به ویژه کتاب های فارسی و ادبیات از گذشته همیشه مورد بحث بوده و از سال گذشته نیز بحث بر سر حذفیات کتاب های درسی ادبیات این موضوع را داغ تر نموده است؛ هرچند جنجال این کتاب ها تنها به حذفیات...

13 بهمن 1399

رضا رویگری: نمی دانم چرا بعد از مختارنامه 4 سال ممنوع الکار شدم!

دوستانی در سینما داریم که در دفاتر فیلم سازی نشسته اند و می گویند رویگری مریض است و نمی تواند بازی کند.؛ این ها جملات تامل برانگیز و ناراحت کننده ای است که از زبان بازیگر دل شکسته سینما و تلویزیون در این گفتگو مطرح شد.

1 دی 1399

7 راه چاره موثر برای تقویت تمرکز دانشجویان

مدیرکل امور مشاوره ای دانشگاه فنی و حرفه ای درباره راه حل های موثر برای تقویت تمرکز دانشجویان هنگام مطالعه توضیحاتی را ارائه کرد.

3 آبان 1399

مری ترامپ و راز های حیرت انگیز خانوادگی

انتشار کتابی درباره همه چیز نوشته برادرزاده دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده، از آخرین اخبار تلخ و سرگرم کننده است.

16 مهر 1399

زندگی نویسنده؛ کتاب خواندن با سوفی دال نوه رولد دال بزرگ

مهر به نقل از شلف نوشت: سوفی دال کار خود را در دوران نوجوانی در عرصه مد آغاز کرد، اما کتاب ها و کلمات نخستین علاقه بزرگ او بودند. وی که 43 ساله و نوه رولد دال نویسنده مشهور بچه ها است، به سرعت به نویسندگی روی آورد. آثار داستانی او شامل رمان کوتاه همراه تصویرگری...

21 تیر 1399
تعداد: (23)