بازسازی پرسونا 3 سریع ترین فروش کمپانی اتلوس را به ثبت رساند

به گزارش وبلاگ ماشا، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، به نظر می رسد که بازی پرسونا 3 ریلود (Persona 3 Reload) سریع ترین فروش را در تاریخ کمپانی اتلوس (Atlus) به ثبت رسانده است.

بازسازی پرسونا 3 سریع ترین فروش کمپانی اتلوس را به ثبت رساند

بازسازی سومین نسخه اصلی از سری محبوب نقش آفرینی پرسونا اخیرا برای رایانه های شخصی و کنسول های نسل هشتم و نهمی ایکس باکس و پلی استیشن منتشر شده است. این بازی بلافاصله پس از عرضه مورد تحسین منتقدان نهاده شد و هواداران و منتقدان بی شماری به طور یکسان وفاداری آن را به بازی اصلی را با بهبودهایی مانند قابلیت بازگردانی زمان حتی بدون ذخیره بازی تحسین کردند. شتاب تجاری اولیه این اثر توانست با استقبال شگفت انگیز انتقادی آن مطابقت داشته باشد و کمپانی سازنده یعنی اتلوس نیز این موضوع را تایید نموده است.

این شرکت زیر مجموعه سگا عملکرد فروش هفته عرضه بازی را به اشتراک گذاشته و اعلام نموده که پرسونا 3 ریلود تنها پس از شش روز به فروش دنیای 1 میلیونی رسیده است. بازی از این نظر ظاهرا رکوردشکنی نموده است و اگرچه استودیوی سازنده عملکرد بازی روی پلتفرم های مختلف را به طور خاص ارائه ننموده است، داده های ولو نشان می دهد که پلتفرم استیم به مقدار زیادی در پیروزیت اولیه بازی یاری نموده است.

یکی دیگر از عواملی که بدون شک در این پیروزیت تاریخی نقش داشته، این واقعیت است که بازی اولین نسخه تازه بین نسخه های اصلی سری است که به صورت همزمان روی چند پلتفرم عرضه می گردد. لازم به ذکر است که بازی به جای یک تجربه کاملا تازه، فقط یک بازسازی است و این فقط توانایی آن را برای جذب چنین مخاطبان زیادی با قیمت 70 دلاری خود بیش از پیش چشمگیر می نماید. این در حالی است که بازی در روز عرضه روی سرویس گیم پس نیز نهاده شده است و شش روز متوالی در بخش محبوب ترین آثار این سرویس نهاده شده است.

علی رغم این عرضه بسیار پیروز، اتلوس ممکن است مشتاق نباشد که روی پیروزیت های خود تا حد زیادی حساب کند، زیرا بعضی از کوشش های اخیر دیتاماینرها نشان می دهد که پرسونا 3 ریلود حداقل یک بسته الحاقی را نیز دریافت خواهد نمود. گفته می گردد که این بسته همان The Answer یا فصل پایانی است که در حال حاضردر بازسازی غایب است اما یک عامل فروش تاثیرگذار برای Persona 3 FES روی پلی استیشن 2 بود. علاوه بر این، اخیرا یکی از منابع معتبر اتلوس گزارش داده است که این شرکت در حال حاضر روی سه بازسازی دیگر از سری پرسونا کار می نماید و نسخه های تازه پرسونا 1، 2 و 4 همگی در دست فراوری هستند.

لازم به ذکر است که بازسازی ها و ریمسترها به یک تجارت بزرگ در صنعت بازی تبدیل شده اند. سال گذشته، ریمیک فاینال فانتزی 7 و نسخه Intergrade به بیش از 7 میلیون فروش در سراسر دنیا رسید، در حالی که سری پیکسل ریمستر فاینال فانتزی در دو سال 3 میلیون فروش داشته است. بازسازی رزیدنت اویل 4 نیز در ژوئن سال گذشته از مرز 5 میلیون نسخه فروش عبور کرد. در رابطه با سری پرسونا، آخرین نسخه اصلی یعنی پرسونا 5 طی سه سال پس از عرضه، بیش از 3.2 میلیون نسخه فروخت. از طرفی مجموعه پرسونا 5 که شامل نسخه بزرگتری به نام پرسونا 5 رویال، استرایکر و تاکتیکا می گردد، تا دسامبر 2023 مجموعا 10 میلیون نسخه فروخته اند.

منبع: Game Developer

منبع: دیجیکالا مگ

به "بازسازی پرسونا 3 سریع ترین فروش کمپانی اتلوس را به ثبت رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی پرسونا 3 سریع ترین فروش کمپانی اتلوس را به ثبت رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید